کد خبر : 3630

یک پیکاپ دیگر از فولکس واگن می آید

یک پیکاپ دیگر از فولکس واگن می آید

ورود دوباره‌ی کمپانی فولکس واگن به بخش خودرو‌های تراک در آمریکا، برای سال‌هاست که خواسته‌‌ی بسیاری به شمار می‌رود.

به گزارش خودروتک، با این وجود، ساخت این نوع از خودرو در آمریکا بنا به دلایل مالیاتی و رقابت شدیدی که در این بخش وجود دارد، هدفی آسان نخواهد بود. کمپانی فولکس واگن به تازگی از تراک کانسپتی Atlas Tanoak که به طور اختصاصی با هدف عرضه در بازار خودرو آمریکا توسعه یافته است، رونمایی کرد. متاسفانه این خودرو از آنجاییکه کمپانی فولکس واگن از رقابت در بخش به اصطلاح “وطن پرست” خودرو‌های پیکاپ تراک هراس دارد،‌ هنوز چراغ سبز برای ورود به خط تولید را دریافت نکرده است.

این عقیده همواره وجود داشته است که این شرکت می‌تواند مدل Amarok را در بازار آمریکا به فروش برساند و همچنین شایعات اخیر مبنی بر شراکت فولکس واگن با کمپانی فورد نیز احتمال ورود یک مدل پیکاپ تراک به بازار آمریکا را افزایش داده است.

کمپانی فولکس واگن در نمایشگاه خودرو بین المللی سائو پائولو در بزریل، مدل کانسپتی جدید خود به نام Pioneering Pickup Concept را در معرض نمایش قرار خواهد داد. از این خودرو کانسپت در تاریخ ششم ماه نوامبر رونمایی خواهد شد و تا به اینجای کار برای نمایش ظاهر آن تنها یک طرح اولیه در دست داریم.

به گفته‌ی کمپانی فولکس واگن مدل Pioneering Pickup Concept “ ویژگی‌های یک شاسی بلندِ به لحاظ دیجیتالی شبکه‌ای و قابلیت همه کاره بودن یک خودرو پیکاپ با جزئیات دقیق را ترکیب کرده تا اتومبیلی جدید و متمایل به سبک شهری را ایجاد کند”. این موضوع شامل ویژگی‌هایی مانند فضای حمل بار تغییر پذیر در چند حالت مختلف که با استفاده از یک پنل تاشو در قسمت پشت می‌توان آن را گسترش داد، می‌شود.

کمپانی فولکس واگن این کانسپت را در جایگاهی پایین‌تر از مدل Amarok داده اما این خودرو نیز همانند مدل‌های Tiguan و Atlas بر پایه‌ی پلتفرم MQB ساخته می‌شود. مدل نمایشی که در نمایشگاه خودرو بین المللی سائو پائولو حضور خواهد داشت، کانسپتی نزدیک به تولید خواهد بود که پیش نمایشی از مدل تولیدی نهایی به شمار می‌رود. از آنجاییکه کمپانی فولکس واگن در حال نمایش این کانسپت در کشور برزیل است احتمال حضور این خودرو در ایالات متحده چندان امیدوار کننده نیست. با این وجود به گفته‌ی این کمپانی، مدل جدید این شرکت از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و “ مدل کانسپت این خودرو می‌تواند به طور قابل تصوری برای دیگر مناطق نیز مناسب باشد”.

این موضوع شاید غیر محتمل به نظر برسد اما همچنان این امید وجود دارد که کمپانی فولکس واگن تصمیم به فروش یک خودرو پیکاپ تراک در بازار آمریکا بگیرد.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها