کد خبر : 35739

لامبورگینی هوراکان EVO RWD / جسارت روی دو چرخ عقب

لامبورگینی هوراکان EVO RWD / جسارت روی دو چرخ عقب

حتماً به یاد دارید که در زمانی نه چندان دور، خودروهای مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی در خیابان‌ها و پیست‌های مسابقه حکمرانی می‌کردند. انتقال مستقیم و بی‌واسطه نیرو به چرخ‌ها نیز تجربه‌ای لذت‌بخش بود.

 به گزارش خودروتک به نقل از باما ، هوراکان Evo RWD خودرویی است که در اختیار راننده بوده و مهندسی خالص و ریشه‌دار لامبورگینی را به نمایش می‌گذارد.

در آن دوران تعداد سیلندرهای پیشرانه خودرویی که 400 اسب‌بخار قدرت در سینه داشت، مطمئناً چیزی بیش از 6 بود. به تمام این‌ها اضافه کنید یک جعبه‌دنده دستی و قابلیت انتقال قدرت به چرخ‌های عقب که مجموعه حاصل را به گزینه‌ای بسیار دوست‌داشتنی برای علاقمندان به سرعت و شتاب تبدیل می‌کرد.

به نظر می‌رسد لامبورگینی علاقه دارد چنین مجموعه‌ای را در اختیار مشتریان قرار دهد چراکه اقدام به معرفی لامبورگینی هوراکان Evo با قابلیت انتقال قدرت به چر‌خ‌های عقب (RWD) کرده است.

این مدل که با هدف جلب خریداران جدید به سوی برند لامبورگینی و همچنین توجه به خواسته افرادی که هنوز مدل‌های قدیمی‌تر را ترجیح می‌دهند ساخته شده، همچنان به پیشرانه 5.2 لیتری تنفس طبیعی ده سیلندر مجهز بوده که 610 اسب‌بخار قدرت داشته و 560 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

لامبورگینی هوراکان Evo RWD

انتقال بی‌واسطه قدرت پیشرانه به چرخ‌های عقب خودرو به همراه قابلیت فرمان‌پذیری عالی آن و البته صدای هیجان‌انگیزی که از اگزوز خارج می‌شود ، مجموعه‌ای را پدید می‌آورد که قلب هر راننده‌ای را به تپش وادار خواهد کرد.

براساس گفته‌های آقای Stefano Domenicali مدیر شرکت لامبورگینی، هوراکان Evo RWD خودرویی است که در اختیار راننده بوده و مهندسی خالص و ریشه‌دار لامبورگینی را به نمایش می‌گذارد. به اعتقاد وی، راننده در این خودرو نقشی محوری داشته و عملکرد فنی خودرو کاملاً تحت‌الشعاع خواسته‌های او قرار خواهد گرفت.

یک سیستم جدید کنترل کشش به صورت اختصاصی برای هوراکان Evo RWD طراحی و تنظیم شده تا به لطف ارسال مناسب گشتاور، راننده بتواند تایرهای خودرو را دود کند. عملکرد این سیستم در هنگام عبور خودرو از پیچ‌ها بیشتر اهمیت خود را نشان خواهد داد.

لامبورگینی هوراکان Evo RWD

این نسخه از لامبورگینی هوراکان که تنها 1388 کیلوگرم وزن دارد، قادر است ظرف 3.3 به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و تا سرعت 325 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.

شاید در نگاه اول تشخیص تفاوت‌های ظاهری Evo RWD با نسخه‌های استاندارد هوراکان کار چندان راحتی نباشد اما این مدل به سپر جلو با طراحی جدید ورودی‌های هوا و همچنین دیفیوزر عقب جدید مجهز شده است.

همچون سایر محصولات شرکت لامبورگینی، گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی و اعمال سلیقه خریدار بر روی هر نمونه از لامبورگینی هوراکان Evo RWD فراهم خواهد بود.

قرار است هوراکان EVO RWD در بهار سال 2020 و با قیمت پایه 208,571 دلار به بازار عرضه شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها