کد خبر : 35329

حراج یکی از کمیاب ترین فراری های دنیا (تصاویر)

حراج یکی از کمیاب ترین فراری های دنیا (تصاویر)

در طراحی این محصول نیز همانند بسیاری از پروژه های فراری، پینین فارینا نقش مهمی را برعهده داشت. اف12 برلینتا همانطور که از عدد 12 مشخص می شود دارای یک تپنده 12 سیلندر است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - اف12 برلینتا از نامگذاری های جاودانه کمپانی فِراری است که هیچگاه برای مخاطبان خود تبدیل به یک محصول عادی نخواهد شد.

خودرویی که در نمایشگاه ژنو 2012 معرفی شد تا جایگزینی برای دیگر افسانه ای ایتالیایی یعنی مدل 599 باشد.

اف12 برلینتا

فروش یکی از کمیاب ترین فِراری های جهان! (+تصاویر)

مدل 599

فروش یکی از کمیاب ترین فِراری های جهان! (+تصاویر)

در طراحی این محصول نیز همانند بسیاری از پروژه های فراری، پینین فارینا نقش مهمی را برعهده داشت. اف12 برلینتا همانطور که از عدد 12 مشخص می شود دارای یک تپنده 12 سیلندر 6.2 لیتری با خروجی 740 اسب بخار و گشتاور 690 نیوتن متر است. جالب آنکه این پیشرانه  در زمان معرفی، قدرتمندترین نمونه ساخت فراری بود.

این هیولا تنها 3.1 ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

اما اخیرا خبری مرتبط با فروش یک دستگاه فراری اف60 امریکا در تورنتو(کانادا) منتشر شده که بهانه ای برای پرداختن به این خودرو شد. اف60 امریکا در واقع نسخه بدون سقف همان اف12 برلینتا است که تنها 10 دستگاه از آن توسط فراری تولید شده و از این منظر جز کمیاب ترین محصولات کمپانی مذکور محسوب می شود.

اف60 در سال 2014 و به مناسبت شصتمین سالگرد عرضه محصولات فراری در آمریکا ، رونمایی شد. از جمله تفاوت های این مدل با نسخه اصلی یعنی اف12 علاوه بر حذف سقف باید به درپوش موتور جدید، تغییرات در دماغه و فندرها(گلگیر) اشاره کرد. با توجه به حذف سقف، پشت هر کدام از صندلی ها یک محافظ سر سرنشین نیز اضافه شده است.

قیمت این محصول با توجه به شرایط واگذاری، اعلام نشده است اما فراری هر دستگاه از اف60 را 2.5 میلیون دلار به فروش رساند. بنابراین انتظار می رود قیمت این نمونه هم نزدیک به این عدد باشد.

"فرانکو اسبارو" و خودروهای عجیبش!/ مردی با 5 دهه ایده پردازی در صنعت خودرو (+تصاویر)

معرفی اولین خودرو ملی ترکیه/ از محصول کاملا داخلی تا شباهت‌های غیرقابل انکار به پینین فارینا (+فیلم و تصاویر)

 

تصاویر واقعی از اف60 امریکا که به مالک جدید واگذار شده است:

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها