کد خبر : 35043

آغاز فروش مدل جدید چانگان CS35

آغاز فروش مدل جدید چانگان CS35

نسخه جدید شاسی‌بلند نام‌آشنای چانگان CS35 موسوم به Plus در بازار چین آماده فروش شده است. خودرویی که از نظر طراحی و مشخصات فنی به کلی با مدلی که در بازار ایران است تفاوت دارد.

به گزارش خودروتک ، اولین حضور چانگان در بازار ایران به سال 93 برمی‌گردد. یعنی زمانی که سایپا مذاکرات خود با این شریک چینی را نهایی کرده بود. اما تاخیر طولانی مدت عرضه اولین محصول یعنی کراس‌اوور CS35 به قدری آزاردهنده بود که سایپا مجبور شد نسخه سدان Eado را به صورت وارداتی راهی بازار کند.

با عدم موفقیت این خودرو در بازار و آغاز مونتاژ CS35 در سایت کاشان سایپا، بخت چانگان در بازار ایران باز شد و رقیبی جدید در دنیای شاسی‌بلندهای ریزاندام چینی اعلام موجودیت کرد. البته همین تعلل نزدیک به یک ساله و داخلی‌سازی آن باعث کاهش قیمت شدید آن در بازار شده بود. به طوری که صدای اعتراض مشتریانی که مدل اولیه آن را خریداری کرده بودند نیز بلند شد.

نزدیک به دو سال پیش در حالی که نسخه استاندارد این خودرو در بازار ایران با خرید و فروش بالایی روبرو شده بود، چانگان فیس‌لیفت سنگینی از آن موسوم به CS35 Plus‌ را در نمایشگاه 2018 چنگدو رونمایی کرد. محصولی که از نظر طراحی کامل مدرن به نظر می‌رسید.

چانگان جدید در به تازگی 12 تیپ در چین به فروش می‌رسد که قیمت آنها از حدود 11 هزار دلار آغاز می‌شود و به حدود 16 هزار دلار هم می‌رسد.

بهترین ویرایش این خودرو نسخه 1.4 لیتری توربو آن با قدرت 158 اسب‌بخاری است. گشتاور 260 نیوتن‌متری محصول جدید باعث می‌شود که این خودرو به راحتی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند.

اگرچه انتقال قدرت تمام مدل‌های به صورت FWD جلو است ولی تعبیه کردن جعبه‌دنده 7 سرعته DCT دوکلاچه تنها روی این مدل دیده می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که چانگان فوق از لاستیک‌های 225.45 میلی‌متری 18 اینچی استفاده می‌شود.

نسخه CS35 PLUS نسبت به CS35 استاندارد افزایش سایز دارد. طول، عرض و ارتفاع CS35 به ترتیب  4170و1810 ،1670 و فاصله محوری آن ۲۵۶۰ میلی متر است. در حالی که ابعاد نسخه پلاس به ترتیب بدنه 4335و 1825mm، 1660 و فاصله محوری آن۲۶۰۰ میلی متر است.

در چانگان CS35 فیس لیفت فول آپشن امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، فرمان بر صوتی، آینه تاشو برقی، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور عقب، دوربین زیر آینه شاگرد، سیستم تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر مجزا، تریم داخلی دو رنگ، بلوتوث، کامپیوتر سفر و… دیده می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها