کد خبر : 34941

نگاهی به لادا نیوا / با کمترین تغییرات و هنوز محبوب (تصاویر)

نگاهی به لادا نیوا / با کمترین تغییرات و هنوز محبوب (تصاویر)

لادا نیوا ۴×۴ یکی از این مدل‌ها به‌شمار می رود. این شاسی‌بلند روسی در سال ۱۹۷۷ متولد شده و از آن تاریخ تاکنون بدون تغییر ظاهری یا فنی قابل ملاحظه راهی بازار شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، در جهان خودرو مدل‌های معدودی وجود دارند که از بدو تولد بدون تغییر باقی مانده و با همان شکل و شمایل اولیه تولید می‌شوند.

لادا نیوا ۴×۴ یکی از این مدل‌ها به‌شمار می رود. این شاسی‌بلند روسی در سال ۱۹۷۷ متولد شده و از آن تاریخ تاکنون بدون تغییر ظاهری یا فنی قابل ملاحظه راهی بازار شده است.

البته در طول این مدت سازنده سعی کرده با ارائه‌ی بروزآوری‌های جزئی، نیوا ۴×۴ را در چرخه‌ی رقابت حفظ کند.

لادا نیوا 4x4

لادا نیوا ۴×۴ مدل ۱۹۷۷

برای سال ۲۰۲۰ نیز این اتفاق تکرار شده و لادا نیوا ۴×۴ با برخی تغییرات خفیف به فروش خواهد رسید. اضافه شدن چراغ‌های مه‌شکن یکپارچه با سپر تنها تغییر ظاهری نیوا ۴×۴ در مدل ۲۰۲۰ است! این تغییر هم البته به تریم Urban (شهری) محدود بوده و خبری از آن در تریم‌های دیگر نیست.

obnovlennaya-lada-4x4 (1)

اما دامنه بروزآوری‌ها در داخل کابین بیشتر است. استفاده از سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته و بازنگری در طراحی خروجی‌های هوای مربوطه یکی از این موارد است. خودروساز روسی ادعا می‌کند به لطف این بازنگری‌ها، عملکرد سیستم تهویه مطبوع مدل ۲۰۲۰ از لادا نیوا ۴×۴ در سطحی بهتر قرار خواهد داشت.

obnovlennaya-lada-4x4 (2)

نمایی از داشبورد لادا نیوا ۴×۴ مدل ۲۰۲۰

نمایی از داشبورد یکی از مدل‌های قدیمی لادا نیوا 4x4

نمایی از داشبورد یکی از مدل‌های قدیمی لادا نیوا ۴×۴

افزایش حجم محفظه داشبورد، افزوده شدن دو جالیوانی به کنسول میانی و تعبیه مکانی مخصوص برای قرار دادن اشیا و لوازم کوچک جزو دیگر تفاوت‌های مدل ۲۰۲۰ نیوا ۴×۴ با مدل‌های پیشین هستند. در کنار این‌ها باید به صندلی‌های بازطراحی شده نیز اشاره کنیم. به گفته لادا، این صندلی‌ها راحت‌تر از قبل بوده و مکانیسم تا شدن آنها بهبود پیدا کرده است. گرمکن صندلی، شیشه‌های برقی و البته نمایشگر دیجیتال موجود در پشت فرمان تکمیل‌کننده آپشن‌های نیوا ۴×۴ مدل ۲۰۲۰ هستند! این نمایشگر بسیار ساده ابعاد کوچکی داشته و اطلاعاتی از قبیل ولتاژ باتری، زمان و مسافت پیموده شده را در اختیار راننده می‌گذارد.

obnovlennaya-lada-4x4 (4)

مثل چند دهه گذشته، شاسی‌بلند جعبه‌ای شکل روس‌ها با موتور ۱.۷ لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. این موتور توانایی تولید ۸۳ اسب بخار قدرت را دارا بوده و نیروی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی، به طور دائمی به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود. با توجه به چنین پیشرانه قدیمی و ضعیفی نباید انتظار چندانی از نیوا ۴×۴ داشت. در عمل نیز اینگونه است، چرا که دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیازمند صبر زیادی بوده و ۱۷ ثانیه طول می‌کشد! حداکثر سرعت این خودرو نیز که می‌توان آن را برادر ناتنی سوزوکی جیمنی دانست، ۱۴۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

obnovlennaya-lada-4x4 (3)

در مدل ۲۰۲۰ یک تغییر مهم دیگر رخ داده و واژه نیوا در شناسنامه این شاسی‌بلند سالخورده به چشم نخواهد خورد! لادا ۴×۴ را ارزان‌ترین شاسی‌بلند روسیه توصیف کرده و آن را یکی از مشهورترین خودروهای جهان می‌داند. درباره قیمت و زمان عرضه مدل ۲۰۲۰ فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها گذاشته نشده است. ناگفته نماند سال گذشته و در نمایشگاه خودروی مسکو، لادا از کانسپتی با نام ۴×۴ Vision رونمایی کرد. این کانسپت طراحی مدرن و پیشرفته‌ای داشته و احتمال می‌رود پیش‌نمایشی از نسل جدید نیوا ۴×۴ باشد.

لادا نیوا ویژن 4x4

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها