کد خبر : 34654

مدرن ترین خودروی چینی راهی بازار می شود

مدرن ترین خودروی چینی راهی بازار می شود

برای این خودرو تلاش شده تا یک کابین فناورانه فراهم شود و به این منظور 3 نمایشگر دیجیتال ( 2 نمونه 4.2 اینچی و یک نمونه 7 اینچی) در بخش نشانگر آمپر و یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی در این فضا قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - استارت آپ چینی "اِی آی وِیز"( AIWAYS ) که در زمینه تولید وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت دارد از تصمینی برای تولید انبوه خودرویی با نام "یو5" خبر داده است که در 4 تریم مختلف عرضه خواهد شد.

براساس اطلاعات موجود قیمت پایه این محصول از 28200 دلار آغاز و تا 41700 دلار بالا می رود.

یو5

یو5

 

این محصول روانه بازار می شود تا با خودروهای هموطن خود مانند اکس پنگ جی3 و بایک ایی اکس5 وارد رقابت شود.

اکس پنگ جی3
 
اکس پنگ جی3

اکس پنگ جی3

 
بایک ایی اکس5
 
بایک ایی اکس5

بایک ایی اکس5

 

 این استارت آپ چینی تلاش کرده تا خودرویی با ظاهر آینده نگر را ارائه دهد و در این زمینه نیز توجه خاصی به جزئیات داشته است. گریل(جلوپنجره) بسته، چراغ های بسیار باریک و بخش های پلاستیکی تیره متضاد با رنگ اصلی پروژه از جمله عناصر اثرگذار طراحی دماغه خودرو محسوب می شود.

 
 
سقف پانورامیک، خط شانه قوی، رینگ های استاندارد 5 پره با گرافیک جذاب و بدنه یکپارچه در نمای جانبی و همچنین چراغ های متصل به یکدیگر در قسمت عقب از دیگر ویژگی های یو5 است که جلب نظر می کنند.

این خودرو از نظر ابعاد در مقایسه با دو رقیب هموطنش که اشاره شد، ابعاد بزرگتری دارد تا هرچه بیشتر شایسته طبقه بندی به عنوان یک شاسی بلند اندازه متوسط باشد. یو5 در طول 4680 میلیمتر توسعه یافته، در عرض 1865 میلیمتر، ارتفاع 1700 میلیمتر و فاصله بین محورهای آن 2800 میلیمتر است.

برای این خودرو تلاش شده تا یک کابین فناورانه فراهم شود و به این منظور صندلی های حرفه ای با طراحی جذاب، 3 نمایشگر دیجیتال ( 2 نمونه 4.2 اینچی و یک نمونه 7 اینچی) در بخش نشانگر آمپر و یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی در این فضا قرار گرفته است.

 
 

تعویض دنده با پدال های پشت فرمان، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار پارک، کروز کنترل تطبیقی فعال در سرعت کم و ... از دیگر فناوری های حاضر در این محصول است.

برای یو5 از موتور الکتریکی 125 کیلوواتی با گشتاور 315 نیوتن متر استفاده شده است. باتری به کار رفته بعد حرکتی برابر با 503 کیلومتر برای این خودرو فراهم می کند و با استفاده از باتری اضافه می توان بعد حرکتی را تا 120 کیلومتر دیگر نیز افزایش داد.

پس از یو5، "اِی آی وِیز" در نظر دارد مدل یو6 را نیز در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو رونمایی کند و خودروی سوم یعنی یو7 نیز در سال 2021 روانه بازار خواهد شد.

 
 
 
 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها