کد خبر : 34478

شاسی بلند برقی فیسکر در راه است

شاسی بلند برقی فیسکر در راه است

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار و انتشار تیزرهای متعدد، شرکت خودروسازی فیسکر (Fisker) رسما اعلام کرد که از شاسی بلند الکتریکی 40 هزار دلاری خود تحت عنوان Ocean در ماه ژانویه و در طی کنفرانس CES سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، فیسکر همچنین اعلام کرد که به لطف قرارداری که با Electrify America امضا کرده، خریداران این شاسی بلند می‌توانند از شبکه گسترده ایستگاه‌های شارژ سریع در این کشور استفاده نمایند.

قرار است که در جریان CES 2020، فیسکر از جدیدترین نمونه اولیه این شاسی بلند الکتریکی رونمایی کند.

هنریک فیسکر، مدیرعامل شرکت فیسکر پیشتر اعلام کرده بود که نیرو تولید شده توسط پیشرانه Ocean، به چهار چرخ خودرو منتقل خواهد شد. همچنین در این خودرو از قابلیتی تحت عنوان California Mode استفاده شده که به گفته فیسکر، قادر است محیطی مطبوع و با هوای تازه را در حین رانندگی برای راننده به ارمغان آورد.

باتری این شاسی بلند الکتریکی قادر است با یک بار شارژ، تا 320 کیلومتر را بپیماید و مدت زمان انتظار برای شارژ آن نیز حدود 30 دقیقه عنوان شده است. با این حال، فیسکر و Electrify America  در تلاشند تا بتوانند این زمان انتظار را بدون کم کردن ظرفیت باتری، کاهش دهند. قرار است تا سال 2021، بیش از 800 ایستگاه شارژ الکتریکی توسط Electrify America در این کشور راه‌اندازی شود.

شاسی‌بلند الکتریکی فیسکر Ocean در ژانویه 2021 معرفی می‌شود

گفته می‌شود که قیمت شاسی بلند الکتریکی Ocean تقریبا با خودروی Model Y شرکت تسلا برابری خواهد کرد که قرار است در سال 2021 به مرحله تولید برسد. قیمت پایه این خودروی تسلا حدود 39 هزار دلار تعیین شده است.

برخلاف خودروی تسلا، شاسی بلند متعلق به فیسکر از سقف خورشیدی بهره می‌برد که البته هنوز جزییات مربوط به این سقف اعلام نشده است. طبق آخرین گزارش‌ها، فیسکر Ocean، در  ماه‌های پایانی سال 2021 میلادی به فاز تولید می‌رسد و در سال 2022 نیز به دست خریداران خواهد رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها