کد خبر : 3372

وقتی نیسان دست به دامان مهندسان فرمول یک می شود

وقتی نیسان دست به دامان مهندسان فرمول یک می شود

پروجکت بلک S که یک نمونه توسعه یافته از Q60 Red Sport است نتیجه ی همکاری اینفینیتی و تیم فرمول یک رنو اسپرت است. بیشتر قطعات Q60 Red Sport که بر اساس نمونه اولیه S400 ساخته شده است حاصل تلاش تیم فرمول ۱ رنو-نیسان-میتسوبیشی محسوب می شود.

به گزارش خودروتک، موتور منحصر بفرد هیبریدی توین توربوی VR30 شش سیلندر v شکل این خودروی اسپرت به وسیله ی سیستم بازیابی انرژی گرمایی (mgu hs) مشابه خودرو های فرمول یک و همچنین سیستم بازیابی انرژی حرکتی (mgu k) تقویت شده است. به این ترتیب موتور مذکور می تواند در زمان ترمزگیری و شتابگیری انرژی ذخیره کرده و در مواقع لزوم این انرژی را برای توان بیشتر آزاد کند. به لطف سیستم های پیشرفته ی کمکی مذکور این موتور میتواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند.

اینفینیتی می تواند با بهره گیری از قابلیت های تیم رنو اسپرت در ساخت سریع نمونه های اولیه و شبیه سازی کامپیوتری مدل ها و همچنین با کمک دو یا سه مهندس خبره ی تیم، یک خودرو را تنها در ۱۸ ماه توسعه‌ دهد.

در واقع هنگامی که تصمیمات اولیه برای ساخت یک خودرو فرضی در دفتر اصلی اینفینیتی در هنگ کنگ کلید میخورد، طراحی خودرو در مقر تیم رنو اسپرت واقع در انگلستان آغاز میشود و آنها با همکاری نزدیک با تیم رنو ریسینگ مستقر در فرانسه کار ساخت خودرو را به پیش میبرند. نحوه ی همکاری به طور مثال به این صورت است که شعبه ی فرانسه مسئول ساخت سیستم هیبریدی دوگانه است و همزمان شعبه ی لندن طراحی قطعات کامپوزیتی بدنه و سایر قطعات آیرودینامیکی خودرو را به عهده میگیرد و یک کار تیمی را از فواصل چند صد کیلومتری به نحو احسن به پیش می رود.

هرچند همچون تعدادی دیگر از خودروسازان، اینفینیتی امسال تصمیم گرفته است که غرفه ی مستقلی در نمایشگاه خودروی پاریس دایر نکند، اما آنها خودروی پروجکت بلک S را در این نمایشگاه رونمایی کردند. رییس بخش موتور اسپرت اینفینیتی در پاسخ به این سوال که خودروی پروجکت بلک S یک خودروی مفهومی و کانسپت است یا نمونه ی اولیه از یک خودروی اسپرت واقعی توضیح داد که: هدف از این پروژه ساخت یک نمونه ی نمایشی دیگر نبود بلکه هدف، استفاده از تکنولوژی های بسیار مدرن فرمول یک مانند سیستم بازیابی انرژی در خودروهای اسپرت اینفینیتی می باشد. درواقع این خودرو فقط شامل یک طراحی ظاهری نیست بلکه یک پیشبرد علمی و تکنولوژی در خودروهای عادی است. قصد ما ساخت خودرویی بود که استفاده از این تکنولوژی های پیشرفته در آن ممکن باشد. در حال حاضر ما در مرحله ای هستیم که طراحی، انتخاب قطعات و ادوات و سر هم کردن این قطعات و کارهای نرم‌افزاری همگی انجام شده و به دنبال آزمایش خودرو هستیم. ما در مرحله آزمایش خودرو به سر می بریم تا ببینیم که نتیجه نهایی چگونه عمل خواهد کرد.  چون تا به حال تمامی مراحل ساخت و شبیه سازی توسط کامپیوتر انجام داده شده و همچنین موتور نیز به وسیله دستگاه داینو تست شده هنوز وارد مرحله ی تست واقعی خودروی تکمیل نشده است. احتمالا در ماه های نوامبر یا دسامبر این مراحل شروع خواهد شد. به همین دلیل باید بگویم که این خودرو فقط برای نمایش نیست و هدف ساخت یک خودروی واقعی است و امیدواریم سال آینده آزمایش های جاده ای نیز انجام پذیرد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها