کد خبر : 3364

رونمایی از کیا سراتو مدل ۲۰۲۰

رونمایی از کیا سراتو مدل ۲۰۲۰

کیاموتورز، مدل GT از سراتو یا فورته را با پیشرانه‌ی ۲۰۱ اسب بخار، در نمایشگاه سما ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک، کیا Forte یا همان سراتو که مدل جدید آن برای سال ۲۰۱۹ معرفی شده خودروی بسیار زیبایی است؛ اما Forte برخلاف ظاهر جذابی که در همه‌ی نسل‌های داشته‌، هیچگاه به‌عنوان خودرویی با توانایی حرکتی بالا شناخته نشده است. مقامات کیاموتورز در نسل جدید این خودرو تصمیم گرفته‌اند تا این ذهنیت را پاک کنند و به‌همین منظور، تا سال ۲۰۲۰ مدلی اسپرت از این سدان را با نام Forte GT راهی بازار خواهند کرد.

kia cerato GT 2020

این مدل که در نمایشگاه تیونینگ سما (SEMA) رونمایی شد، به‌جای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری از  نمونه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتر با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ی جدید با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی دوکلاچه درکنار پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، عرضه می‌شود. 

kia cerato GT 2020

کیا Forte GT در مقایسه با مدل استاندارد تغییرات دیگری هم شامل سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی در عقب، ترمزهای بزرگ در محور جلو و میل موج‌گیرهای بزرگ‌تر کرده است. بزرگ‌ترین تغییر در سیستم تعلیق این مدل استفاده از طرح مستقل به‌جای نمونه‌ی ساده‌ی فورته استاندارد در بخش عقب است.

kia cerato GT 2020

کیا فورته جی‌تی ظاهر اسپرتی دارد و نمای جلوی آن با کمک خطوط قرمز رنگ تزئین شده است؛ از دیگر بخش‌های ظاهری این مدل باید به اسپویلر عقب، قاب آینه های جانبی مشکی رنگ، رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی با لاستیک‌های اسپرت تابستانی میشلن، کاور آلومینیومی پدال‌ها، صندلی‌های چرمی اسپرت و فرمان اسپرت از نوع D کات اشاره کرد.

kia cerato GT 2020

بخش‌های ظاهری کیا Forte GT را می‌توان مشابه GT Line فورته فعلی دانست؛ GT Line به پیشرانه‌ی ۲ لیتری ضعیف‌تر و جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر CVT مجهز است.

Forte GT در دو تیپ GT1 و GT2 از تابستان آینده وارد بازار خواهد شد و با مدل‌هایی نظیر هوندا سیویک Si و فولکس واگن جتا GLI موردانتظار، رقابت خواهد کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها