کد خبر : 33470

نسخه جدید آئودی E-Tron با بهبود چشمگیر باتری ها

نسخه جدید آئودی E-Tron با بهبود چشمگیر باتری ها

آئودی با ارتقاء ظرفیت باتری‌های شاسی‌بلند الکتریکی خود، توانایی این خودرو برای طی کردن مسافت طولانی را افزایش داد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی الکتریکی آئودی با باتری‌های توانا‌تر و ظرفیت بیشتر به زودی عرضه می‌شود. شاسی‌بلند الکتریکی آئودی به زودی به باتری‌هایی مجهز می‌شود که در مدت کوتاه‌تری شارژ می‌شود و انرژی لازم برای طی مسافت‌های طولانی‌تری را تامین می‌کند.

مدل جدید اتومبیل الکتریکی آئودی (e-Tron 55 Quattro) تنها با یکبار شارژ باتری قادر است مسافتی به اندازه ۴۳۶ کیلومتر را به راحتی طی کند. مقایسه‌ای ساده نشان می‌دهد که توانایی طی مسافت این خودرو به میزان ۱۵ کیلومتر نسبت به مدل‌های قبلی افزایش یافته است.

افزایش توان e-Tron 55 Quattro در طی مسیر‌های طولانی‌تر تنها به دلیل بیشتر شدن ظرفیت باتری نیست بلکه به علت عوامل دیگری نظیر تغییر عملکرد سیستم ترمز و سیستم هوشمند رانندگی نیز در ایجاد چنین توانایی نقش داشته است.

ارتقاء کیفیت باتری‌های شاسی‌بلند الکتریکی آئودی

آئودی e-Tron 55 Quattro با باتری‌های قدرتمندتر از گذشته

مهندسان آئودی برای افزایش کارایی خودرو، سیستم برق جداگانه‌ای برای رانندگی هوشمند اتومبیل در نظر گرفته‌اند. یعنی این سیستم در هنگام کار انرژی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از باتری‌های e-Tron 55 Quattro تامین نمی‌کند بلکه منبع جدایی برای آن در نظر گرفته شده است. باتری‌های جدید این شاسی‌بلند الکتریکی ظرفیتی برابر ۹۵ کیلووات‌ساعت دارد که از این ظرفیت ۸۶.۵ کیلووات‌ساعت آن در دسترس است.

خودروی e-Tron 55 Quattro از هر نظر شاسی‌بلندی اقتصادی محسوب می‌شود، زیرا سیستم گرمایشی اتومبیل نیز از طریق فناوری به نام پمپ حرارتی تامین می‌شود. روش عملکرد این سیستم به دین گونه است که با روشن شدن موتور در مدت زمان بسیار کوتاهی انرژی لازم برای تولید گرما را ذخیره کرده و فضایی مطبوع را درون کابین به وجود می‌آورد.

ارتقاء کیفیت باتری‌های شاسی‌بلند الکتریکی آئودی

هرچند خودروی الکتریکی آئودی اتومبیل تمام عیار و با امکانات متعدد است، ولی برحسب علاقه و نیاز مشتری امکانات و تجهیزاتی نیز به صورت اختیاری (آپشنال) عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها