کد خبر : 32762

فولکس واگن «اطلس کراس اسپرت آر» ویژه آفرودبازها

فولکس واگن «اطلس کراس اسپرت آر» ویژه آفرودبازها

نمایشگاه خودروی لس آنجلس در سال 2019، مملو از رونمایی‌های غافلگیرکننده بود که معرفی شاسی بلند اطلس کراس اسپرت آر شرکت فولکس واگن از جمله این موارد به شمار می‌رود.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، خودرویی که برای علاقمندان به رانندگی آفرود طراحی شده و شباهت‌هایی نیز با مدل معمولی اطلس کراس اسپرت دارد. اگرچه اطلاعات زیادی در خصوص این خودرو منتشر نشده، اما آنچه می‌دانیم این است که اطلس کراس اسپرت آر به پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز شده است.

به گفته فولکس واگن، این محصول فعلا در حد کانسپت است و شاید دستخوش تغییراتی شود.

اما با این حال، موتور نسبتا کوچک این خودرو، قادر به تولید قدرتی معادل 480 اسب بخار است. درواقع، نسخه‌ای از موتور 2 لیتری WRC فولکس واگن است که در خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شود که از توان 600 اسب بخاری بهره می‌برد؛ این یعنی شاید نسخه نهایی اطلس کراس اسپرت آر در آینده مجهز به چنین قدرتی به بازار عرضه شود.

فولکس واگن «اطلس کراس اسپرت آر» ویژه آفرودبازها معرفی شد

این شرکت همچنین از تمامی‌علاقمندان و دانشجویان طراحی خودرو در آمریکا دعوت کرده تا طرح‌های خود را برای استفاده در اطلس کراس اسپرت آر برای این شرکت ارسال نمایند. از آنجایی که این خودرو در مسابقات آفرود استقامتی Baja نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سیستم چهارچرخ متحرک بهره خواهد برد.

فولکس واگن «اطلس کراس اسپرت آر» ویژه آفرودبازها معرفی شد

ساب چاهاب، نایب رئیس ارشد فولکس واگن در این رابطه عنوان کرد: تولید خودروهای مسابقه‌ای اسپرت تا پیش از این، تنها محدود به گروهی از تولیدکنندگان خاص بود. اما فولکس واگن خود را به این جمع اضافه کرده و مفتخر است  تا با تولید خودرویی جوان‌پسند و قدرتمند به نام اطلس کراس اسپرت آر، تجربه لذت‌بخشی از این مسابقات را برای علاقمندان به ارمغان آورد.

فولکس واگن اعلام کرده که جزییات بیشتر در خصوص این خودروی آفرود را در اوایل سال 2020 منتشر خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها