کد خبر : 3259

و سرانجام کامارو برقی شد

و سرانجام کامارو برقی شد

دو مدل مخصوص درگ شورولت کامارو COPO با پیشرانه V8 و نسخه مفهومی تمام برقی eCOPO با قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخار، در نمایشگاه سما ۲۰۱۸ معرفی شدند.

به گزارش خودروتک، در کنار انواع خودروهای قدرتمند با پیشرانه‌های ۸ سیلندر، شورولت از مدل مفهومی و برقی کامارو با نام eCOPO رونمایی کرد. کانسپت eCOPO که مدل تمام برقی نسخه‌ی احتراقی و مخصوص درگ کامرو کوپو محسوب می‌شود، باهدف استفاده از فناوری خودروهای الکتریکی در رقابت‌های سرعت در مسیر مستقیم طراحی شده است.

Chevrolet Camaro eCOPO

در نمایشگاه سما ۲۰۱۸، شورولت دو مدل با طراحی مشابه و پیشرانه متفاوت   نمایش می‌دهد. کامارو COPO برای گرامیداشت ۵۰ سالگی این نسخه‌ی مخصوص درگ عرضه می‌شود، اما eCOPO با نگاهی به آینده طراحی شده است. در حالی‌که COPO احتراقی از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر  V شکل ZL1 استفاده می‌کند، eCOPO با موتور برقی، بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

بر اساس ادعای مقامات شورولت، کامارو eCOPO تمام برقی محور عقب در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه درگ ۴۰۰ متری را طی خواهد کرد. eCOPO به پک باتری ۸۰۰ ولتی، با دوبرابر ولتاژ نمونه‌های شورولت بولت و ولت و محصولات تسلا، مجهز شده است. با این پک باتری ولتاژ بالا، زمان شارژ شدن کامارو بسیار بالا خواهد بود تا مشکلی در مسابقات درگ به‌وجود نیاید. برای ایجاد توزیع وزن مطلوب، تیم مهندسی شورلت پک باتری را به‌صورت ۴ ماژول ۲۰۰ ولتی با کمک متخصصان Hancock و Lane Racing طراحی کرده است. پک‌های دوتایی در صندوق عقب، داخل کابین پشت صندلی‌ها، بخش تایر یدک و بالای محور عقب قرار گرفته‌اند. کامرو eCOPO هنوز در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد، اما هم‌اکنون نهایت سرعت آن به‌بیش از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Chevrolet Camaro eCOPO

شورولت کامارو COPO بر اساس استانداردهای انجمن ملی هات‌راد آمریکا (National Hot Rod Association) یا به‌اختصار NHRA در تعداد ۶۹ دستگاه تولید می‌شود؛ با اینکه مقامات NHRA طراحی و مهندسی eCOPO را تحسین کرده‌اند، اما هنوز ایجاد مسابقات درگ رسمی خودروهای برقی تأیید نشده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها