کد خبر : 32568

هیولای لبنانی که فقط 100 دستگاه از آن تولید می شود!

هیولای لبنانی که فقط 100 دستگاه از آن تولید می شود!

با آنکه منابع خبری به قیمت دقیق نوتوریوس اشاره نکرده اند اما پیش بینی می شود این محصول در محدوده 65 هزار دلار قیمت گذاری شود.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - نمایشگاه بین المللی دبی2019 مهمترین اتفاق خودرویی هفته گذشته بود .

در این دوره حضور ابرخودروها بسیار قابل توجه بود و براساس آمار ارائه شده، شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز بیشتر وقت خود را در غرفه های مرتبط با این محصولات سپری کرده اند.

در میان انواع محصولات خاص مانند بوگاتی، کونیگ زگ، مک لارن، مرسدس بنز ، اسپارک اُول، عجلانی دراکوما و ... یک نام متفاوت در نمایشگاه امسال حاضر بود که احتمالا شما هم نام آنرا کمتر شنیده اید؛ خودرویی با لوگوی زدرو موتورز و عنوان نوتوریوس!

زدرو نوتوریوس در نمایشگاه دبی

(خودروی دوم در ویدئوی زیر محصول مفهومی عجلانی موتورز امارات است که در مطالب آینده بدان خواهیم پرداخت.)

 
 

اما اینکه نوتورویوس چه خودرویی است و چه ویژگی هایی دارد، موضوعی است که در مطلب امروز بدان خواهیم پرداخت. با گروه خودروی عصرایران همراه باشید:

برند

کمپانی زدرو در معرفی خود به اصالت لبنانی اشاره می کند و البته نام این مجموعه نیز به مفهوم Cedar است که به عنوان یک نماد در مرکز پرچم لبنان نیز مشاهده می شود. در وب سایت رسمی زدرو موتورز بر برنامه های این برند برای ارائه سوپر اسپرت های تولید محدود و کاملا اختصاصی تاکید شده است.

براساس اطلاعات موجود سابقه تاسیس این مجموعه به سال 2007 میلادی باز می گردد و موسس آن نیز Wissam Sinno است.

نوتوریوس

اولین محصول کمپانی زدرو و همان خودرویی که این گروه لبنانی به نمایشگاه دبی آورده است؛ نوتوریوس نام دارد. این سوپراسپرت در حالت تولید محدود(احتمالا 100 دستگاه) عرضه خواهد شد و هر دستگاه از آن قطعا با سایر اعضا خانواده خود متفاوت خواهد بود زیرا زدرو امکان شخصی سازی برای مشتریان را در تمامی قسمت ها شامل: رنگ پروژه، چرم داخل کابین(رنگ و نوع دوخت)، طرح و رنگ رینگ ها(22 اینچی) و حتی چراغ های جلو و عقب در نظر گرفته است.

باتوجه به اطلاعات موجود این خودرو در رنگ های قرمز یاقوتی، خاکستری کهکشانی، نقره ای، آبی الکتریک، سبز لیمویی و نارنجی مسی قابل سفارش است.

نوتوریوس بر پایه اینفینتی جی37 توسعه یافته و زدرو در بخش بدنه با استفاده از فایبرگلس و فیبرکربن تغییرات مدنظر خود را به نمایش می گذارد. جی37 خودرویی است که از موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری با خروجی 320 اسب بخار استفاده می کند اما این پلتفرم با مهندسی کاملا ارتقا یافته و میزان خروجی برابر با 1250 اسب بخار شده است.

با این قلب تپنده و یا بهتر بگویم هیولای درون! نوتوریوس طی 3.4 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

طول خودرو برابر با 4775.2 میلیمتر، عرض 2184.4 میلیمتر و وزن نیز کمتر از 1300 کیلوگرم است.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود 5 دستگاه از کل تولید برنامه ریزی شده بر این محصول تا کنون ثبت سفارش شده است.

فضای داخل کابین خودرو نیز در واقع همان اینفینتی جی37 است که بستری برای تغییرات ظاهری زدرو بوده است.

 با آنکه منابع خبری به قیمت دقیق نوتوریوس اشاره نکرده اند اما پیش بینی می شود این محصول در محدوده 65 هزار دلار قیمت گذاری شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها