کد خبر : 3058

ب ام و هیدروژنی، نه به این زودی ها

ب ام و هیدروژنی، نه به این زودی ها

تقریباً یک سال پیش اخباری در مورد برنامه ب‌ام‌و برای ساخت خودروی برقی سلول سوختی (FCEV) منتشر شد. این اخبار حکایت از ورود این خودرو به بازار در سال 2021 میلادی داشت. در آن زمان مدیرعامل ب‌ام‌و اعلام کرد که تنوع بیشتر خودروهای برقی با قابلیت پیمایش بالا در دستور کار این شرکت قرار دارند ولی پس از آن و در طول یک سال گذشته، جزئیات بیشتری درباره این طرح از سوی خودروساز آلمانی اعلام نشد.

به گزارش خودروتک، ب‌ام‌و از مسابقات فرمول E به عنوان آزمایشگاهی برای بررسی نتایج تحقیقات خود استفاده می‌کند. حال در مصاحبه‌ای تازه از رئیس بخش خودروهای مسابقه‌ای ب‌ام‌و با سایت motorsport.com، تایید شده که برند آلمانی همچنان در حال توسعه فناوری‌های این خودرو و آزمایش آن در پیست‌های مسابقه است. وی در پاسخ به آینده فناوری سلول سوختی و همچنین امکان ارائه آن تنها در خودروهای مسابقه‌ای، پاسخ داد که هدف این شرکت از توسعه خودروهای برقی سلول سوختی، استفاده از آن در خطوط تولید انبوه است و نه فقط خودروهای مسابقه‌ای.

طبق این مصاحبه، ب‌ام‌و به صورت جدی در حال آزمایش و بررسی فناوری جدید است و از مسابقات فرمول E به عنوان آزمایشگاهی برای بررسی نتایج تحقیقات خود استفاده می‌کند. آقای هارالد کروگر (Harald Krueger) از مسابقات فرمول E به عنوان محلی برای دستیابی به عملکرد بهتر پیشرانه خودروهای برقی یاد می‌کند که به کمک نتایج آن می‌توان خودروهای شهری بهتری ساخت.

البته وی به طور ضمنی اعلام کرده که خودروی FCEV ب‌ام‌و تا پیش از برگزاری بازی‌های المپیک توکیو به بازار نخواهد آمد؛ زمانی که قرار است تویوتا، شریک ب‌ام‌و در ساخت خودروهای سلول سوختی، تعدادی خودروی مجهز به این فناوری را عرضه نماید. طبق گفته آقای کروگر تاریخ احتمالی عرضه محصول FCEV ب‌ام‌و در اواسط دهه آینده خواهد بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها