کد خبر : 3015

T-Cross؛ کوچک ترین شاسی بلند فولکس واگن شد

T-Cross؛ کوچک ترین شاسی بلند فولکس واگن شد

تی کراس به‌عنوان کوچک‌ترین کراس‌اور فولکس واگن با پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر، همراه قیمت پایه ۲۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک، خانواده‌ی کراس‌اورهای فولکس‌ واگن با معرفی کوچک‌ترین عضو به نام تی-کراس (T-Cross)، پرجمعیت‌ می‌شود. این مدل جدید با ۴.۱۱ متر طول، روی نسخه‌ی A0 از پلت‌فرم MQB غول خودروسازی آلمان ساخته شده که با خودروهایی مثل فولکس‌واگن پولو، آئودی A1، سئات ایبیزا و سئات آرونا مشترک است. طراحی ظاهری کلی تی-کراس نیز همانند نسخه‌ای کوچک‌تر از مدل تی-راک به نظر می‌رسد.

تی-کراس (T-Cross) در تیپ پایه با پیشرانه‌ی یک لیتری توربوشارژ سه سیلندر عرضه می‌شود که در دو سطح قدرت ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخار قابل انتخاب است. علاوه‌بر این، پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۹۵ اسب بخار قدرت هم برای این کراس‌اور کوچک در نظر گرفته شده است؛ برای کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند نمونه‌ی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار درنظر گرفته شده است.

Volkswagen-T-Cross

باتوجه به پیشرانه، انتقال نیرو در این خودرو با جعبه‌دنده‌های پنج و شش سرعته‌ی دستی یا هفت سرعته‌ی دوکلاچه صورت می‌گیرد اما ازآنجایی‌که تی-کراس بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک پولو ساخته شده است، تمامی مدل‌های آن صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند و سامانه‌ی چهارچرخ محرک حتی به‌صورت سفارشی هم برای آن ارائه نشده است.

Volkswagen-T-Cross

در کابین خودرو، امکان جابجایی صندلی‌های عقب تا ۱۴ سانتیمتر به‌صورت کشویی وجود دارد؛ بنابراین، بسته به موقعیت صندلی‌های عقب، حجم صندوق بار تی-کراس بین ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر متغیر است. علاوه‌بر این، با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به ۱۲۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ اما خریدارانی به فضای بیشتری نیاز دارند می‌توانند صندلی تاشوی سرنشین جلو سفارش دهند.

تیپ پایه‌ی تی-کراس خودروی نسبتاً ساده‌ای است که تجهیزات استانداردی مثل رادیو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و پنجره‌های برقی دارد؛ با این وجود، تمام تیپ‌های تی-کراس به‌صورت استاندارد به سیستم‌های ایمنی قابل‌توجهی شامل هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور و سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده مجهز هستند.

Volkswagen-T-Cross

در تیپ لایف (Life)، غربیلک فرمان چندمنظوره، سنسورهای پارک جلو و عقب، تهویه‌ی مطبوع، کف قابل تنظیم صندوق بار و محفظه‌ی اشیاء در کنسول میانی به تجهیزات خودرو اضافه می‌شوند. بالاترین تیپ تی-کراس هم استایل (Style) نام دارد و از چراغ‌های جلوی LED، غربیلک فرمان چرمی، نورپردازی داخلی، صندلی‌های جلوی اسپرت، کنترل تهویه‌ی اتوماتیک و رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کند.

Volkswagen-T-Cross

علاوه‌بر این موارد، خریداران می‌توانند آپشن‌هایی مانند صفحه آمپر دیجیتالی، صفحه‌نمایش هشت اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی، استارت بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار و سیستم صوتی Beats را هم برای تی-کراس سفارش دهند. کراس‌اور جدید فولکس‌واگن در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد اما قیمت آن در اروپا از ۱۷ هزار و ۹۷۵ یورو (حدود ۲۰ هزار و ۴۵۰دلار) آغاز می‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها