کد خبر : 29752

ب ام و M8 گرن کوپه رونمایی شد

ب ام و M8 گرن کوپه رونمایی شد

ب‌ام‌و بالاخره به انتظار علاقمندان پایان داده و چهره‌ی ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه را به معرض نمایش گذاشته است.

به گزارش خودروتک، قیمت پایه تعیین شده برای ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه در بازار ایالات متحده برابر با 130 هزار دلار بوده که البته برای خرید نسخه قدرتمندتر کامپتیشن باید 13 هزار دیگر نیز پرداخت کرد.

این خودرو که قرار است اوایل سال آینده میلادی در بازار ایالات متحده عرضه شود، از توانایی فنی بالایی برخوردار بوده و به جرات می‌توان گفت که در راه دو برادر دیگر خود یعنی M8 کوپه و کانورتیبل قدم گذاشته است.

شاهد این مدعی پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 4.4 لیتری آن است که 592 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه قدرتمند نیروی خود را به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک M به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند هرچند که در استفاده عادی، این خودرو دیفرانسیل عقب است. به لطف این مجموعه فنی، ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه قادر است ظرف 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو در حالت استاندارد 250 کیلومتر برساعت و در صورت تجهیز به پکیج M Driver برابر با 305 کیلومتر برساعت خواهد بود.

ب ام و m8 گرن کوپه

افرادی که به تملک نمونه‌ای قدرتمندتر از ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه علاقمند باشند نیز می‌توانند نسخه کامپتیشن از این خودرو را سفارش دهند که در آن صورت رقم قدرت پیشرانه به 616 اسب‌بخار می‌رسد هرچند که میزان گشتاور بدون تغییر باقی خواهد ماند. به لطف این نیروی بیشتر، شتاب صفر تا صد این سدان اسپرت به 3.2 ثانیه کاهش می‌یابد اما رقم حداکثر سرعت همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند.

لازم است به محور جلوی ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه نیز اشاره کنیم که به صورت دوجناغی بوده و طراحی آن به صورت انحصاری برای این مدل بازنگری شده است. تعلیق عقب نیز به صورت 5 کاناله بوده و به آنتی‌رول بار مجهز شده است.

دیفرانسیل فعال M، فرمان برقی M و همچنین سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M به همراه ترمزهای تقویت شده که می‌توان آن را از جنس کربن سرامیک سفارش داد، از دیگر مشخصه‌های فنی قابل ذکر این خودرو هستند.

کابین ب ام و m8 گرن کوپه

نمای جلو و عقب این مدل مشابه مدل‌های کوپه و کانورتیبل بوده و همچنان شاهد جلوپنجره کلیوی شکل ب‌ام‌و هستیم که بالای ورودی‌های هوا قرار گرفته است.

ظاهر اسپرت این خودرو با عواملی چون آینه‌های جانبی با طراحی آیرودینامیک، سقفی از جنس فیبرکربن پلیمری تقویت‌شده با پلاستیک و رینگ‌های سبک وزن 20 اینچی تکمیل شده است. در نمای عقب نیز سپری با طراحی خشن به همراه اسپویلر عقب و خروجی‌های چهارگانه اگزوز، به این بخش نیز چهره‌ای اسپرت هدیه داده‌اند.

البته امکان سفارش پکیج ظاهری M Carbon نیز وجود دارد که در آن صورت قطعاتی از جنس فیبرکربن پلیمری تقویت شده با پلاستیک به پوشش آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب، باله عقب و قطعات حاشیه ورودی‌های هوا اضافه خواهد شد.

ب ام و m8 گرن کوپه فرست ادیشن

با ورود به فضای کابین ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه می‌توان مواردی مخصوص خودروهای سری M را مشاهده کرد که شامل صندلی‌های اسپرت M، فرمان چرمی M و اهرم تعویض دنده سفارشی خواهد بود.

صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی دیجیتال به همراه صفحه نمایش 10.25 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و البته سیستم هداپ دیسپلی به یاری یکدیگر آمده و تمامی اطلاعات موردنیاز راننده را برای او نمایش خواهند داد. تریم فیبرکربن، نورپردازی داخلی و شارژر بی‌سیم تلفن همراه از دیگر امکانات قابل ذکر این خودرو هستند.

اگر این میزان از خاص بودن برای شما کافی نباشد می‌توانید نسخه ویژه First Edition از ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه را انتخاب کنید که تنها در تیراژ 400 نسخه تولید شده و فقط 50 دستگاه از آن به ایالات متحده وارد خواهد شد. رنگ بدنه این خودرو سبز متالیک بوده و قطعاتی به رنگ برنز روی آن نصب خواهد شد. تریم داخلی این خودرو نیز از چرم قهوه‌ای Taruma انتخاب شده است. قیمت پایه تعیین شده برای ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه در بازار ایالات متحده برابر با 130 هزار دلار بوده که البته برای خرید نسخه قدرتمندتر کامپتیشن باید 13 هزار دیگر نیز پرداخت کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها