کد خبر : 2924

خودرو جدید پوتین لو رفت

خودرو جدید پوتین لو رفت

حتماً با آئوروس سِنات (Senat) یا همان لیموزین رئیس جمهور روسیه آشنا هستید. حال یک مدل مینی ون به نام آرسِنال (Arsenal) هم به مدل های برند لوکس روسی آئوروس (Aurus) اضافه شده است.

به گزارش خودروتک، زیر کاپوت این ون روسی، پیشرانه 598 اسبی هشت سیلندری با دو توربو جاخشک کرده. خودروساز لوکس روسی آئوروس، هم اکنون مشغول تست مدل مینی ون آرسِنال در خیابان های مسکوست. آئوروس در حوالی کرملین، مشغول آزمایش این مینی ون بوده است که تصاویر تست‌های آن توسط پاپاراتزی‌ها به ثبت رسیده.

همانند مدل سدان سِنات و مدل شاسی بلند کومِندانت (Komendant) که به زودی معرفی خواهد شد، مدل آرسِنال هم با بهره‌مندی از ابعادی بزرگ و جلوپنجره ای خاص، ظاهری با ابهت دارد. همچنین هر سه مدل بر پایه پلتفرم یکسانی ساخته شده اند.

آرسِنال در مقایسه با مدل های ون همکلاس، از فولکس واگن و مرسدس بنز، ابعاد بزرگتری دارد. اما زیر کاپوت این مینی ون روسی، پیشرانه هشت سیلندرِ V شکل با حجم 4.4 لیتر جاخشک کرده است که به دو توربوشارژر هم مجهز شده است. این موتور با بهره‌مندی از سیستم هیبرید می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 598 اسب بخار تولید کند. این قدرت توسط جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک، به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود.

هنوز هیچ تصویری از فضای داخلی آرسِنال منتشر نشده، اما اگر این خودرو نیز همانند مدل سِنات باشد، قاعدتاً فضای داخلی بسیار مجللی خواهد داشت. در فضای داخلی سِنات، ترکیبی از چرم، چوب و فلز به چشم می‌خورد. به‌علاوه، مدل سِنات به سیستم‌های مدرن کمکی راننده نیز مجهز شده که به عنوان مثال می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهنده نقطه کور و سیستم ترمز اضطراری اشاره کرد.

جالب است بدانید نام های سِنات، آرسِنال و کومِندانت برگرفته از برج های کرملین هستند. علاوه‌بر اینکه دولت روسیه از نسخه های معمولی و زره‌پوش این خودروها استفاده خواهد کرد، آروس امکان خرید این خودروها توسط مردم عادی را نیز فراهم کرده است. این برند لوکس روسی تصمیم دارد به بازار سایر کشورها نیز وارد شود.

در حال حاضر سِنات نقش لیموزین رسمی ولادیمیر پوتین را ایفا می کند، اما فروش این خودرو به مردم عادی در روسیه از ژانویه 2019 آغاز خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها