کد خبر : 29222

مدل فوق اسپرت مزدا 3 رونمایی شد

مدل فوق اسپرت مزدا 3 رونمایی شد

مزدا آخرین خودروسازی است که برای شرکت در مسابقات ریس تورینگ اعلام آمادگی کرده. اعلام آمادگی مزدا از طریق معرفی نسخه جدیدی از مزدا 3 TCR انجام شده است. این خودروی جدید که قرار است در تاریخ 26 ژانویه 2020 برای اولین بار قدم به پیست مسابقه بگذارد، قیمتی برابر با 175 هزار دلار دارد.

به گزارش خودروتک ، مزدا به کمک تیم مسابقه‌ای Long Road Racing نسخه‌ای خاص از مزدا 3 هاچ‌بک را رونمایی کرده تا در مسابقات قهرمانی تورینگ شرکت کند.

مدل جدید مزدا 3 TCR از طراحی کلی مشابه با نسخه هاچ‌بک مزدا 3 استاندارد مدل 2019 بهره برده اما به لطف نصب قطعات اضافی روی بدنه همچون ورودی هوا روی کاپوت، رکاب‌های جانبی بلندتر از نوع استاندارد و باله بزرگ عقب ظاهری بسیار هیجان‌انگیز و درخور یک خودروی مسابقه‌ای پیدا کرده است.

این مزدای مسابقه‌ای به پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر به قدرت 350 اسب‌بخار مجهز شده که در همراهی با جعبه‌دنده شش سرعته مجهز به پدال‌های پشت فرمان، نیرو را به چرخ‌ها ارسال می‌کند.

البته اعلام شده که مزدا همچنان در حال کار بر روی این پیشرانه است. شکل گرفتن این مزدا 3 خاص را می‌توان حاصل کار Long Road Racing دانست که برگزاری مسابقات جام جهانی مزدا MX-5 را برعهده داشته و البته گواهی شرکت در تمام مسابقات 36 TCR در سراسر جهان را دارد.

مزدا 3 مسابقه ای

آقایMasahiro Moro  مدیر شعبه مزدا در آمریکای شمالی مسابقات TCR را فرصتی مناسب برای نمایش توانایی‌های مزدا 3 به مشتریان این خودرو دانسته و خاطرنشان ساخته که بیشتر افتخارات کسب شده توسط مزدا در مسابقات IMSA و SRO TC مدیون مشتریانی بوده که با خودروهای مزدا در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرده که علاقمندان مزدا بتوانند از قابلیت‌های بالقوه مزدا 3 TCR در مسابقات آینده استفاده نمایند.

مزدا 3 tcr

بد نیست بدانید در مسابقات قهرمانی تورینگ می‌توان فهرست انبوهی از خودروهایی را یافت که براساس مدل‌های تولید انبوه ساخته شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به رنو مگان R.S.، سئات لئون، سوبارو WRX STi، فولکس‌واگن گلف GTI، هیوندایی ولستر N و هوندا سیویک تایپ R اشاره کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها