کد خبر : 29003

آخرین اطلاعات از اولین شاسی بلند آستون مارتین

آخرین اطلاعات از اولین شاسی بلند آستون مارتین

همان‌طور که می­‌دانید، استون‌مارتین DBX که اولین شاسی‌بلند این خودروساز انگلیسی محسوب می­‌شود، قرار است در ماه دسامبر سال جاری – یعنی حدوداً دو ماه دیگر – به صورت رسمی رونمایی شود. پیش از این اطلاعاتی رسمی از DBX منتشر شده بود، اما اخیراً استون‌مارتین اطلاعاتی در مورد قلب تپنده DBX منتشر کرده است.

به گزارش خودروتک ، استون‌مارتین DBX می­‌تواند پیچ‌­ها را با سرعتی تقریباً برابر با مدل ونتیج – که یک خودروی اسپرت محسوب می­‌شود – طی کند!

زیر کاپوت این شاسی‌بلند اسپرت، یک پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندر V شکل قرار خواهد داشت که به لطف وجود دو توربوشارژر، می­‌تواند حداکثر 542 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

البته این پیشرانه چندان هم جدید نیست، چرا که پیش از این در مدل­‌های دیگر از استون‌مارتین مورد استفاده قرار گرفته است. البته در همه موارد قدرت کمتری نسبت به DBX داشته است. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که اولین شاسی‌بلند استون‌مارتین علاوه‌بر قدرت پیشرانه، در زمینه قدرت ترمز هم حرف­‌های زیادی برای گفتن دارد.

طبق ادعای این خودروساز انگلیسی، قدرت ترمز این شاسی‌بلند جدید حتی از قدرت ترمز استون‌مارتینDBS  سوپرلگرا هم بیشتر است! باید بدانید که DBS سوپرلگرا به یک پیشرانه دوازده سیلندر V شکل به همراه دو توربوشارژر مجهز بوده و می­‌تواند در کمتر از 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به‌علاوه، حداکثر سرعت آن هم به 340 کیلومتر برساعت می‌­رسد.

استون مارتین DBX

تست و توسعه استون‌مارتین DBX هنوز ادامه دارد و به همین دلیل، در حال حاضر امکان اعلام اعداد و ارقام مربوط به پرفورمنس آن وجود ندارد. با این وجود، استون‌مارتین اعلام کرده که حداکثر سرعت آن بیش از 290 کیلومتر برساعت خواهد بود که مسلماً برای یک شاسی‌بلند رقم بسیار خوبی محسوب می‌­شود. علاوه‌براین، استون‌مارتین یک ادعای جالب دیگر هم درباره این شاسی‌بلند جدید مطرح کرده است: DBX می­‌تواند پیچ‌­ها را با سرعتی تقریباً برابر با مدل ونتیج – که یک خودروی اسپرت محسوب می­‌شود – طی کند! احتمالاً پیشرانه هشت سیلندر DBX به یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل خواهد بود.

نسخه کانسپت از استون مارتین دی بی اکس برای اولین بار سال 2015 در نمایشگاه خودروی ژنو به معرض نمایش گذاشته شد، اما این خودروساز انگلیسی – که در زمینه تولید خودروهای اسپرتِ لوکس تخصص دارد – نسخه تولیدی این شاسی بلند سریع و لوکس را در ماه دسامبر سال جاری رونمایی خواهد کرد. ناگفته نماند که استون مارتین در حال حاضر مشغول کار بر روی نسخه هیبرید از این شاسی بلند جدید است، اما قاعدتاً این نسخه سال آینده معرفی خواهد شد.

از تصاویر مخفیانه‌ای که از کابین مدل DBX منتشر شده نیز می‌توان دریافت که چندین مورد از قطعات به کار رفته در این قسمت از محصولات مرسدس‌بنز به عاریت گرفته شده‌اند. حتی به نظر می‌رسد ساختار الکتریکی این خودرو نیز تا حدی وام‌دار نشان سه پر باشد. در سال 2015 استون مارتین با عرضه کانسپتی از آمادگی خود برای ساخت یک شاسی‌بلند خبر داده بود. هرچند که آن کانسپت نمونه‌ای دو در بود اما اکنون به نظر می‌رسد DBX خودرویی چهاردر باشد که آن را برای انواع بیشتری از کاربری‌ها مناسب می‌سازد.

اکنون که صحبت از مرسدس‌بنز شد، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بخش مرسدس-آام‌گ قرار است تامین‌کننده قوای فنی مدل DBX باشد، آن هم با پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ به حجم 4 لیتر که در حالت استاندارد قدرتی در حدود 503 اسب‌بخار دارد و در نمونه‌های سریع‌تر مطمئناً نیروی بیشتری در اختیار خواهد داشت. همچنین شایعات از این حکایت می‌کنند که پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری توئین توربو ساخت استون‌مارتین که پیش از این در مدل DB11 نصب شده نیز راه خود را به سوی سینه DBX پیدا خواهد کرد اما فعلاً چیزی به طور رسمی در این باره اعلام نشده است.

استون مارتین DBX به مرحله پیش‌تولید رسیده، اتفاقی که قرار است در کارخانه جدید و وسیع این شرکت در St Athan رخ دهد. این کارخانه جدید تنها میزبان مدل DBX نخواهد بود زیرا طبق برنامه‌های استون مارتین، مدل تولید محدود و کاملاً برقی رپید E و همچنین خودروی لوکس و بدون آلایندگی لاگوندا در این محل ساخته خواهند شد. این کارخانه جدید تاکنون سبب ایجاد 200 شغل جدید شده که پیش‌بینی می‌شود 550 نفر دیگر نیز در آینده به ظرفیت آن افزوده شود. علاوه‌براین 3000 شغل دیگر نیز به صورت غیرمستقیم و مرتبط با زنجیره تامین و مشاغل محلی به این واسطه ایجاد خواهد شد.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها