کد خبر : 27843

شاسی بلند هیدروژنی ب ام و لباس واقعیت پوشید

شاسی بلند هیدروژنی ب ام و لباس واقعیت پوشید

شاسی‌بلند هیدروژن‌سوز ب‌ام‌و که برپایه مدل X5 گرفته است در سال 2022 و در تیراژ محدود عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باما ، ایده شرکت ب‌ام‌و برای ساخت خودروهایی که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده کنند شاید برای بسیاری افراد قدیمی به نظر برسد اما نباید فراموش کنیم کانسپت 12 سیلندر H2R که سال‌ها پیش از سوی این شرکت عرضه شد، توانست در نیمه اول دهه گذشته 9 رکورد جهانی ثبت نماید. چند سال پس از آن نیز نسخه هیدروژن‌سوز و تولید محدود از سدان پرچمدار ب‌ام‌و یعنی مدل 12 سیلندر 760Li معرفی شد.

در سال 2013 مسئولان خودروساز باواریایی برای کار مشترک روی پروژه سلول سوخت هیدروژن، قراردادی مشترک با تویوتا امضا کردند که به عرضه سری 5 GT هیدروژنی در سال 2015 منجر شد. در همان سال، ب‌ام‌و نمونه ای آزمایشی از i8 را نیز عرضه کرد که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کرد.

در سال 2018 ب‌ام‌و از برنامه‌های خود برای ادامه توسعه یک خودروی جدید هیدروژن‌سوز خبر داد که اکنون به نمونه‌ای واقعی ختم شده است، خودرویی که برای طرفداران ب‌ام‌و آشنا بوده و برنامه‌ای قطعی برای ساخت آن در آینده نزدیک وجود دارد. از مدل i Hydrogen NEXT سخن می‌گوییم، شاسی‌بلند الکتریکی که براساس جدیدترین نسل مدل X5 ساخته شده و با وجود استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت، ظاهری مشابه با خودروهای متداول دارد.

البته باید به برخی قطعات آبی رنگ که روی بدنه و رینگ‌ها نصب شده توجه کرد، رنگی که احتمالاً به استفاده این خودرو از هیدروژن اشاره دارد. غیر از این‌ها، فقدان خروجی اگزوز نیز نکته دیگری است که عدم وجود آن را می‌توان به فناوری مورداستفاده در این مدل مرتبط دانست.

شاسی‌بلند هیدروژن‌سوز ب‌ام‌و

ب‌ام‌و هنوز جزئیات خاصی درباره مشخصات فنی این مدل منتشر نکرده اما تا همین جای کار می‌دانیم که i Hydrogen NEXT قرار است به عنوان یک خودروی الکتریکی سلول سوختی در سال 2022 عرضه شود. بد نیست بدانید زمان موردنیاز برای سوخت‌گیری این خودرو در حدود 4 دقیقه خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که همچون سری 7 هیدروژن‌سوز، این خودرو نیز در تیراژ محدود تولید خواهد شد. در هرحال اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برود، چند مدل هیدروژن‌سوز دیگر نیز تا اوایل سال 2025 به بازار خواهند آمد. جای امیدواری است که تا آن زمان زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به چنین خودروهایی نیز به اندازه کافی فراهم شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها