کد خبر : 27380

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در راه است

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در راه است

نسل بعدی Sکلاس مجهز به سیستم خودران سطح 3 بدون شک می‌تواند محصولات مرسدس‌بنز را از نظر تکنولوژی به یک سطح بالاتر ببرد.

به گزارش خودروتک ، اخیراً نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس که با پوشش‌های استتاری در حال آزمایش و بررسی بوده، به سوژه‌ای داغ و جذاب برای خبرنگاران حوزه خودرو تبدیل شده است. به تازگی نمونه‌ای از این خودرو در خاک ایالات متحده و در برابر چشمان کنجکاو عکاسان ظاهر شده که روی بدنه خود، پوشش‌های استتاری کمتری نسبت قبل دارد.

یکی از بخش‌هایی که تقریباً از زیر این پوشش‌ها بیرون آمده، جلوپنجره خودرو است که به واسطه میله‌های افقی و فرم کلی آن شکلی آشنا دارد. اما در همین بخش سنسورهایی تعبیه شده که مطمئناً با سیستم‌های کمکی راننده که در این خودرو نصب شده‌اند، در ارتباط هستند.

بخش دیگری از بدنه که روی آن پوشانده نشده، دستگیره درها بوده که طراحی کاملاً جدیدی داشته و در هنگام نیاز از بدنه خارج می‌شوند.در کل می‌توان طراحی بدنه این خودرو را همچنان بسیار زیبا و درخور مرسدس‌بنز S کلاس دانست. علاوه‌براین در تصاویری که از بخش عقبی خودروهای تحت آزمایش برداشته شده، تعدادی سنسور به چشم می‌خورد.

با توجه به تصاویر مخفیانه‌ای که از کابین این خودروها برداشته شده یکی از مهمترین نکته‌ها را می‌توان روی کنسول مرکزی یافت، جایی که یک نمایشگر بزرگ شبیه به تبلت در آن نقطه نصب شده است. طبق خبرهایی که از سوی منابع آگاه انتشار یافته، نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس قرار است با فناوری‌های جدیدی مانند دستیار راننده و چراغ‌های جلو که توانایی تاباندن علائم و کلمات گوناگون روی مسیر مقابل را دارا هستند، رقبا را به چالش بکشد.

گفته می‌شود مرسدس‌بنز Sکلاس 2020 دروازه ورود شرکت به دنیای سیستم‌های خودران سطح 3 خواهد بود. این سیستم قرار است به‌عنوان آپشن روی نسل جدید این خودروی لوکس ارائه شود.

سیستم خودران سطح 3 با نام «خودران مشروط» نیز شناخته شده و دیگر نیازی نیست راننده همیشه نگاهی به جاده داشته باشد. ولی، باز هم راننده باید هر لحظه آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو در هر لحظه باشد. در شرایط عادی، کنترل خودرو برعهده این سیستم است. ولی با اسکن لحظه‌ای محیط اطراف و با تشخیص خطرات احتمالی، راننده باید کنترل آن را برعهده بگیرد. اگر مرسدس بتواند این تکنولوژی را وارد Sکلاس کند، حداقل یک سال زودتر از ب‌ام‌و iNext این کار را انجام داده است. شرکت آئودی از نخستین سیستم خودران سطح 3 خود در نسل جدید A8 رونمایی کرد.

با استناد بر تصاویر جاسوسی که توسط خبرنگاران ثبت شده، نسل جدید میباخ که براساس S کلاس ساخته می‌شود نیز در حال تست و بررسی بوده و احتمالاً مدتی پس از معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس رونمایی خواهد شد.

می‌توان انتظار داشت که رنج وسیعی از پیشرانه‌های مختلف شامل مدل‌های برقی تا نمونه‌های تقویت شده AMG برای نصب در نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس قابل انتخاب باشد. قرار است این سدان لوکس آلمانی در سال 2020 به معرض نمایش درآمده و پس از آن به عنوان مدل 2021 در بازار آمریکای شمالی برای فروش عرضه شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها