کد خبر : 26091

چنتودیچی مدرن شده این بوگاتی است (عکس)

چنتودیچی مدرن شده این بوگاتی است (عکس)

این روزها جهان خودرو تحت تاثیر معرفی محصول جدید خودروساز سوپراسپرت ساز فرانسوی یعنی بوگاتی قرار گرفته است. بوگاتی چنتودیچی ابرخودرو جدیدی است که با تیراژ 10 نسخه ای قرار است یادآور یکی از از سوپراسپرت های نامدار این شرکت در گذشته باشد.

به گزارش خودروتک، بوگاتی چنتودیچی برای بزرگداشت و زنده کردن یاد خودرو بوگاتی EB110 ساخته شده است.تولید بوگاتی EB110 از سال 1991 آغاز شد و به مدت 4 سال روی خط بود تا آنکه در سال 1995 آخرین دستگاه از آن تولید شد. در مجموع 139 دستگاه از این خودرو تولید شد.پ

بوگاتی EB110 در زمانی طراحی و تولید شد که الگوی جدیدی از طراحی خودروهای سوپراسپرت در حال شکل گیری بود. پرچمدار این تغییر نگرش به طراحی سوپراسپرت ها نیز لامبورگینی بود که با مدل دیابلو سر و صدای زیادی به پا کرده بود. وجود زبان طراحی لامبورگینی دیابلو در بوگاتی EB110 غیر قابل انکار است. به طور کلی در آغاز دهه 90 میلادی لامبورگینی با مدل دیابلو بر دنیای طراحی سوپراسپرت ها حکمرانی می کرد.

بوگاتی همواره توجه ویژه ای به ساخت موتور متفاوت از روند روز صنعت خودرو برای محصولاتش دارد. در آن زمان نیز این مساله به خوبی دیده می شد. بوگاتی EB110 دارای یک موتور 3500 سی سی بود. البته تصور نکنید که با یک موتور 305 لیتری معمولی طرف هستیم. این موتور 12 سیلندر دارد و به 4 توربوشارژر مجهز است. اتفاقی هنوز هم یک اقدام پیشرو در صنعت خودرو به حساب می آید. این موتور در مدل معمولی 553 اسب بخار و در مدل سوپراسپرت (SS) می توانست 603 اسب بخار قدرت تولید کند.

بوگاتی EB110

نکته جالب توجه این است که بوگاتی EB110 در مدل استاندارد هرگز با گیربکس اتوماتیک تولید نشد. بلکه تمام 139 دستگاه تولید شده مجهز به دنده دستی 6 سرعته بودند.

برای ساخت بخش هایی از بدنه و حتی داخل این خودرو از فیبرکربن استفاده شد که در آن زمان یعنی اوایل دهه 90 میلادی یک اتفاق بزرگ در صنعت خودرو به حساب می آمد.

بوگاتی EB110 با این موتور و گیربکس می توانست به سرعت 355 کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو نیز 3.2 ثانیه بود.

حالا بوگاتی با مدل چنتودیچی یک بار دیگر این افسانه را زنده کرده است. خودرویی که در طراحی بدنه نشانه های آشکاری از EB110 دارد.

بوگاتی چنتودیچی مدل 2020

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها