کد خبر : 26067

جنسیس شاسی بلند در راه است

جنسیس شاسی بلند در راه است

جنسیس GV80 اولین شاسی‌بلند لوکس این خودروساز کره‌­ای محسوب می‌‌شود و در حال حاضر مشغول گذراندن تست‌های جاده‌ای است. انتظار می­‌رود این برند لوکس کره‌­ای – که فقط سه سال قدمت دارد – تا پایان سال جاری از GV80 به صورت رسمی رونمایی کرده و سال آینده آن را در بازار عرضه کند.

به گزارش خودروتک ، جنسیس که برند لوکس هیوندای محسوب می­‌شود، تصمیم دارد GV80 را برای رقابت با شاسی‌بلندهای لوکس آلمانی وارد بازار کند.

اخیراً عکس‌­های مخفیانه تازه‌­ای از یک نمونه اولیه – یا همان پروتوتایپ – از جنسیس GV80 به ثبت رسیده که آن را در حین تست در اروپا – یا به طور دقیق‌­تر در کشور آلمان – نشان می­‌دهند. البته همان طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، این خودرو – که رقیبی برای ب‌ام‌و X5به شمار می‌­رود – کاملاً پوشیده شده است.

با وجود این پوشش، اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید، نکات قابل توجهی در آن­‌ها وجود دارد که از مهم‌­ترین آن­‌ها می­‌توان به چراغ‌­های جلو و عقبِ نسخه تولیدی از جنسیس GV80 اشاره کرد. همان‌طور که می­‌دانید، شباهت­‌های ظاهری زیادی میان نسخه تولیدی  و نسخه کانسپت از آن – که نام یکسانی دارد – وجود خواهد داشت و ظاهراً این موضوع درباره چراغ­‌های این شاسی‌بلند کره‌­ای هم صدق می‌کند.

کانسپت GV80

علاوه‌بر موارد ذکر شده، به نظر می­‌رسد ابعاد این خودرو هم به نسخه کانسپت نزدیک بوده و احتمالاً جلوپنجره هم شبیه به نسخه کانسپت خواهد بود. می­‌توان گفت حتی پوشش زیاد هم باعث مخفی شدن ابهت این شاسی‌بلند لوکس نشده است.

فضای داخلی جنسیس GV80 تا حد زیادی شبیه به نسخه کانسپت خواهد بود. با توجه به تصاویر مخفیانه‌‌­ای که پیش از این منتشر شده بود، داشبورد و غربیلک فرمان نسخه تولیدی مشابه با نسخه کانسپت خواهند بود.

جنسیس – که برند لوکس هیوندای محسوب می­‌شود – تصمیم دارد GV80 را برای رقابت با خودروهای زیر وارد بازار کند:

  • آئودی Q7
  • ب‌ام‌و X5
  • مرسدس‌بنز GLE

البته موضوع فقط به همین چند مورد ختم نمی‌­شود و جنسیس GV80 رقبای دیگری هم از ژاپن و ایالات متحده خواهد داشت. انتظار می­رود پلتفرم این شاسی‌بلند لوکس با جنسیس G80 یکسان باشد.

طبق گزارشاتی که اخیراً درباره نوع پیشرانه GV80 منتشر شده، جنسیس این خودرو را فقط با یک نوع پیشرانه شش سیلندر V شکل با 3.3 لیتر حجم و حداکثر قدرتی معادل با 365 اسب‌بخار عرضه خواهد کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها