کد خبر : 25696

توشک TS 900 ابرخودروی از اسلوونی

توشک TS 900 ابرخودروی از اسلوونی

خودروساز اسلوونیایی Tushek پس از هفت سال، این‌بار با ابرخودرو هیبریدی TS 900 بازگشته است که ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

به گزارش خودروتک ، در سال ۲۰۱۲، توشک (Tushek)، خودروساز اسلوونیایی، اولین‌بار خودرویی به‌نام Renovatio T500 را معرفی کرد که ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. هفت سال بعد، توشک با ابرخودرو هیبریدی جدیدی به‌نام TS 900 H Apex بازگشته است که دوبرابر خودرو T500 قدرت دارد. این خودرو ماه آینده در لندن به‌نمایش گذاشته می‌شود.

Tushek TS 900

همان‌طور‌که از کد TS 900 پیدا است، این خودرو بیش از ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌‌کند. پیشرانه‌ی ۴.۲ لیتری هشت سیلندر این خودرو که در وسط بدنه قرار گرفته است، به‌همراه دو موتور الکتریکی درمجموع ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱,۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به‌لطف شاسی لوله‌ای و بدنه‌ی فیبرکربنی سبک‌وزن،‌ ابرخودرو هیبریدی توشک فقط ۱,۴۱۰ کیلوگرم وزن دارد.

Tushek TS 900

وزن این خودرو از آکورا NSX جدید ۳۱۷ کیلوگرم سبک‌تر است. ابرخودرو TS 900 فقط در ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و به‌گفته‌ی توشک، حداکثر سرعت TS 900 به بیش از ۳۷۷ کیلومتربرساعت خواهد رسید. با این مشخصات، تقریبا می‌توان ابرخودرو جدید توشک را ازلحاظ سرعت‌گیری با خودروهایی نظیر بوگاتی شیرون مقایسه کرد.

Tushek TS 900

به‌منظور دستیابی به چنین سرعتی، توشک از لاستیک‌های مخصوص پیرلی تروفئو R با ابعاد 235/35 در جلو و 305/30 در عقب استفاده کرده است و ترمزهای غول‌پیکر برمبو هم وظیفه‌ی توقف خودرو را برعهده دارند. توشک TS 900 از سقف جداشونده بهره می‌برد و درهای این خودرو به حالت لامبو یا قیچی‌شکل بازمی‌شوند.

Tushek TS 900

آلیوسا توشک، مؤسس شرکت توشک و راننده‌ی موتوراسپرت می‌گوید:

در سالیان گذشته، فناوری‌های مختلفی را برای خودروی جدیدمان، مدل TS 900، به‌‌ویژه در بخش پیشرانه‌ی الکتریکی تولید کرده‌ایم.

درپایان، شایان ذکر است توشک جزئیاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی ابرخودرو TS 900 اعلام نکرده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها