کد خبر : 25606

مرسدس‌بنز EQS در راه است

مرسدس‌بنز EQS در راه است

با نگاهی به تصاویر منتشر شده از خودروی سواری برقی آزمایشی مرسدس‌بنز، می‌توان متوجه شد شایعاتی مبنی بر برنامه‌های این شرکت برای ارائه یک سواری لوکس برقی رنگ حقیقت به خود گرفته است.

به گزارش خودروتک ، هرچند این خودروی آزمایشی سعی داشته تا چهره خود را زیر پوشش‌های سنگین استتاری پنهان نماید، اما به لطف تصاویر جاسوسی که از نمای از این خودرو برداشته شده‌اند می‌توان تا حد زیادی با طراحی آن آشنا شد.

براساس گمانه‌زنی‌ها، مرسدس‌بنز EQS براساس پلتفرم ماژولار برقی مرسدس ساخته خواهد شد که به اختصار MEA خوانده می‌شود.

شیب سقف و فرم کلی بدنه حالتی بسیار هیجان‌انگیز داشته که حتی نمونه آن را در دو سدان جذاب ساخت بنز یعنی مدل‌های CLS و سدان چهار در کوپه AMG GT شاهد نبوده‌ایم. البته احتمال دارد برخی جزئیات طراحی این خودرو با نسل آینده S کلاس مشابهت‌هایی داشته باشد اما فرم کلی این مدل به عنوان یک سدان لیفت‌بک را می‌توان در میان محصولات مرسدس‌بنز بی‌مانند دانست.

اکنون که صحبت از فرم عقب بدنه این خودرو شده، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که روی پوشش‌های استتاری سپر عقب قطعاتی نصب شده که به نظر می‌رسد خروجی‌های اگزوز باشند ولی افرادی که اقدام به تهیه این تصاویر مخفیانه کرده‌اند، اطمنیان داده‌اند که خودروی موردنظر، نمونه‌ای با پیشرانه برقی است.

با اطمینان می‌توان گفت چراغ‌هایی که در نمای عقب به چشم می‌خورند واقعی نبوده و روی بدنه نصب شده‌اند درحالی‌که چراغ‌های حقیقی هنوز نصب نشده و یا زیر پوشش‌های استتاری قرار گرفته‌اند. از خطوط بدنه در بخش عقب می‌توان متوجه شد که نحوه باز شدن در صندوق بسیار متفاوت از خودرویی همچون S کلاس و مشابه خودروهای هاچ‌بک بوده که در عمل می‌تواند به افزایش امکان دسترسی به فضای بار منجر شود.

تصاویر جاسوسی مرسدس بنز EQS

با نگاهی به فرم طراحی جانبی این خودرو، حالت کلی بدنه کانسپت IAA را به ذهن متبادر می‌کند که در سال 2015 معرفی شد. نکته قابل ذکر دیگر در این بخش را می‌توان دستگیره درها دانست که برخلاف مدل‌های فعلی از بدنه جدا نبوده و قابل دید نیستند. در حقیقت قرار است دستگیره درهای این خودرو نیز همچون نسل آینده S کلاس از نوع مخفی شونده باشند که در موقع نیاز، از بدنه خودرو بیرون خواهند آمد.

به نظر می رسد که روی هردو گلگیر عقب درپوش محفظه سوخت قرار گرفته باشد که این مسئله، امکان پلاگین هیبرید بودن این خودرو را تقویت می‌کند. اما براساس آنچه شاهدان عینی بیان کرده‌اند، مهندسان مرسدس این اقدام را برای گمراه کردن رقبا انجام داده و حقیقت چیزی به غیر از این است. در نمای جلو نیز قطعه ای شبیه به جلوپنجره از زیر پوشش‌های استتاری قابل تشخیص بوده که بازهم نکته‌ای گمراه‌کننده است زیرا قاعدتاً یک خودروی برقی نیازی به چنین قطعه‌ای برای خنک ساختن پیشرانه ندارد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها