کد خبر : 25258

رونمایی از هیوندا توسان خاص

رونمایی از هیوندا توسان خاص

شرکت هیوندای مدتی است که نسخه اسپرت چند مدل از محصولات خود را با پسوند N عرضه می‌کند که غیر از قطعات بدنه، از نظر فنی نیز نیروی بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارند.

به گزارش خودروتک ، در عین حال این شرکت تصمیم گرفته که برای ارائه نسخه قوی‌تر هیوندای توسان در آفریقای جنوبی دوباره پسوند اسپرت را زنده کند و البته پیشرانه‌ دیزل را نیز به عنوان گزینه‌ای جدید برای خریداران پیشنهاد نماید.

خریداران هیوندای توسان اسپرت در بازار آفریقای جنوبی می‌توانند برای پیشرانه خودروی خود، از میان دو گزینه انتخاب کنند: اولی پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز و دیگری پیشرانه 2 لیتری توربودیزل.

این مدل که به عنوان بالاترین نسخه توسان فیس‌لیفت در میان سایر نسخه‌ها شناخته می‌شود، از قطعات بدنه‌ای بهره برده که باعث می‌شود ظاهر این خودرو تا حدی از هیوندای توسان N Line عرضه شده در بازار اروپا جلوه بهتری داشته باشد. بد نیست بدانید نسخه ویژه بازار آفریقای جنوبی حتی از توسان اسپرت عرضه شده در بازار آمریکا هم ظاهر بهتری دارد.

در نمای جلو، اسپویلر اضافه شده به سپر جلو و در نمای عقب نیز دیفیوزر جدید به همراه سیستم اگزوز بهینه‌سازی شده با چهار خروجی جلب توجه می‌کند. در نمای کناری، رکاب‌های جانبی به همراه رینگ‌های 19 اینچی با رنگ مشکی ظاهری خشن به چهره این خودرو هدیه داده‌اند. البته نباید فراموش کرد که از ظاهر این قطعات کاملاً می‌توان متوجه شد که تمامی آن‌ها بعداً به بدنه خودرو اضافه شده و در اصطلاح افترمارکت هستند.

هیوندای توسان اسپرت

خریداران هیوندای توسان اسپرت در بازار آفریقای جنوبی می‌توانند برای پیشرانه خودروی خود، از میان دو گزینه انتخاب کنند: اولی پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز و دیگری پیشرانه 2 لیتری توربودیزل. میزان قدرت خروجی هردوی این پیشرانه‌ها یکسان و برابر با 201 اسب‌بخار بوده اما جعبه‌دنده به کار گرفته شده در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مدلی که پیشرانه بنزین‌سوز دارد به جعبه‌دنده هفت سرعته DCT مجهز شده درحالی‌که نسخه دیزل از جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار برای انتقال نیرو استفاده می‌کند. گشتاور حاصل از پیشرانه‌های بنزین‌سوز و دیزل به ترتیب برابر با 300 و 460 نیوتن‌متر است.

کابین هیوندای توسان اسپرت مدل 2020

هیوندای توسان اسپرت عرضه شده در بازار آفریقای جنوبی براساس تریم الیت از توسان فیس‌لیفت شکل گرفته بنابراین به صورت استاندارد به امکاناتی همچون چراغ‌های LED جلو، پوشش چرم صندلی‌ها، سقف بازشو پانوراما، صفحه نمایش 7 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، دوربین دنده عقب و سیستم پایش نقاط کور مجهز شده است.

قیمت پایه این خودرو از 654,900 راند برای مدل 2 لیتری و 664,900 راند برای نسخه 1.6 لیتری آغاز می‌شود که به ترتیب تقریباً برابر با 42,250 و 46,950 دلار آمریکا خواهد بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها