کد خبر : 24848

آئودی Q3 مدل 2020 رونمایی شد

آئودی Q3 مدل 2020 رونمایی شد

آئودی مدل Q3 Sportback را به‌عنوان جدیدترین عضو از خانواده‌ی کراس‌اورهای خود معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک ، آئودی با معرفی مدل جدید Q3 اسپرت‌بک، سبد محصولات خود در کلاس خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند را متنوع‌تر کرده است. آئودی Q3 اسپرت‌بک بدون نیاز به تعویض پلتفرم، با چهره‌ای جدید معرفی‌ شده و مدلی کوپه‌مانند از خودرو Q3 است. سقف کوتاه و کشیده به‌همراه خطوط جدید در بدنه به این مدل ظاهری اسپرت بخشیده است.

آئودی Q3 Sportback

سقفِ کوتاه‌شده بزرگ‌ترین تفاوت مدل اسپرت‌بک با Q3 استاندارد محسوب می‌شود؛ اما تفاوت‌های دیگری هم بین این دو مدل وجود دارد. در قسمت گِل‌گیرهای عقب، انحنای بیشتری به‌کار رفته است و خطوط کناری در قسمت درها طراحی متفاوتی دارد. طول خودرو به‌اندازه‌ی ۱۶ میلی‌متر بیشتر و ارتفاع آن به‌اندازه‌ی ۲۹ میلی‌متر کوتاه‌تر است. در قسمت پشتی، به‌منظور دستیابی به طراحی اسپرت، از شیشه‌ی کوچک و دیفیوزر استفاده‌ شده است.

آئودی Q3 Sportback

طراحی قسمت عقب خودرو درمجموع فشرده‌تر از قسمت جلویی به‌نظر می‌رسد. در زیر کاپوت خودرو، قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی درنظر گرفته‌‌شده، دولیتری توربو با ۲۲۶ اسب‌بخار قدرت خواهد بود. دو انتخاب پیشرانه‌ی دیزلی به‌ترتیب با ۱۴۷ و ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت هم پیش‌ روی خریداران است. پس از عرضه‌ی رسمی آئودی Q3 اسپرت‌بک، پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به‌همراه سیستم نیم‌هیبرید ۴۸ ولتی هم عرضه خواهد شد.

تمامی پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده‌ی مخصوص هفت‌سرعته‌ی S Tronic دوکلاچه‌ی آئودی هماهنگ می‌شوند. برای تمامی مدل‌ها به‌جز مدل ۱.۵ لیتری و دولیتری دیزلی، سیستم چهار‌چرخ متحرک کواترو به‌صورت استاندارد تعریف‌ شده است. دو مدل ذکر‌شده از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بهره‌مند خواهند شد.

آئودی Q3 Sportback

انتخاب جعبه‌دنده‌ی دستی برای تمامی مدل‌ها موجود خواهد بود و برای مدل دولیتری دیزلی هم، انتخاب سیستم انتقال قدرت کواترو به‌صورت سفارشی وجود دارد. آئودی Q3 اسپرت‌بک از ماه نوامبر به نمایندگی‌های اروپا وارد می‌شود و از اوایل سال ۲۰۲۰، عرضه‌ی این خودرو در بازار آمریکا آغاز خواهد شد. قیمت دقیق مدل‌های مختلف در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها