کد خبر : 2400

اولین شارژر بی سیم برای خودروهای برقی

اولین شارژر بی سیم برای خودروهای برقی

هرچقدر فرآیند شارژ کردن خودروهای الکتریکی و هیبریدی‌، آسان‌تر از فرآیند سوخت‌گیری در خودروهای احتراق داخلی باشد، مشتریان نیز از آن‌ها استقبال بیشتری می‌کنند. شرکت ب‌ام‌و، با راه‌اندازی سیستم شارژ وایرلس، قدمی بزرگ در راستای این هدف برداشته است.

به گزارش خودروتک، این شارژر می‌تواند پک باتری 530e iPerformance را در 3.5 ساعت پر کند. این سیستم که ابتدا برای مدل 530e iPerformance ارائه خواهد شد، می‌تواند به کلی مفهوم پلاگین را در خودروهای پلاگین هیبریدی بی‌معنی کند. فقط کافیست خودروی سری 5 خود را روی این شارژر پارک کنید و سیستم بقیه کار را به عهده می‌گیرد. این سیستم تقریبا مانند یک پد شارژ وایرلس برای تلفن همراه یا مسواک برقی کار می‌کند. تنها تفاوت بین آن‌ها، ابعاد بسیار بزرگ این شارژر است.

نحوه کار آن به چه صورت است؟

این سیستم از یک GroundPad که روی زمین نصب می‌شود و یک CarPad که به قسمت زیر جلوی خودرو متصل می‌گردد، ساخته شده است. این دو دستگاه، یک میدان مغناطیسی را به فاصله تقریبا 8 سانتیمتر تشکیل می‌دهند و با شارژ 3.2 کیلوواتی، می‌توانند باتری خودرو را در 3.5 ساعت، شارژ کنند. این سیستم نیازی به اتصال هیچ چیز به خودرو ندارد و حتی فشردن هیچ دکمه‌ای هم برای شروع فرآیند شارژ، لازم نیست.

قرار است تولید این سیستم از ماه جولای آغاز شود. آپشن شارژر وایرلس، ابتدا فقط در آلمان و برای خودروهای لیزینگی، ارائه خواهد شد، ولی بعدها کمپانی آن را در آمریکا، بریتانیا، ژاپن و چین هم عرضه می‌کند. چیزی که واضح است این که به زودی شاهد عرضه این سیستم بر روی مدل‌های متنوع دیگری هستیم.

ب‌ام‌و در بیانیه خود از این سیستم، به‌عنوان نخستین سامانه شارژر وایرلس با قابلیت شارژ باتری‌های ولتاژ بالا در یک خودروی هیبریدی نام برده که توسط خود کارخانه برای خودرو ارائه شده است. این سیستم جدا از شارژرهای سریعی است که در حال حاضر استودیوی DesignWorks ب‌ام‌و برای جوینت ونچر Ionity (متشکل از ب‌ام‌و، دایملر، فولکس واگن و فورد) در دست طراحی دارد و قرار است در سراسر اروپا استفاده شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها