کد خبر : 23732

تیونینگ جسورانه نوویتک روی مک لارن 600 LT

تیونینگ جسورانه نوویتک روی مک لارن 600 LT

با توجه به ظاهر زیبا و همچنین قابلیت‌های فنی مک‌لارن 720S، این خودرو را می‌توان یکی از بهترین سوپر اسپرت‌ های حال حاضر جهان دانست.

به گزارش خودروتک ، با این وجود شرکت تیونر اهل آلمان یعنی نوویتک هم نیت کرده به جهانیان نشان دهد که مدل 600LT هم نه تنها به صورت استاندارد قابلیت‌های زیادی داشته بلکه به لطف تیونینگ می‌توان آن را بهتر از قبل نیز ساخت.

هرچند این تغییرات نسبت به آنچه مدل استاندارد 600LT در چنته دارد تفاوت زیادی محسوب نمی‌شود، اما می‌توان تصور کرد که همین تحولات تا چه حد توانسته بر عملکرد این خودرو در پیست‌های مسابقه تاثیرگذار باشد.

اضافه کردن قطعاتی چون باله بزرگ عقب تنها تغییرات صورت گرفته در این خودرو نبوده بلکه قدرت پیشرانه نیز افزایش یافته تا مک‌لارن 600LT در مقابل رقیبان خود بیش از پیش سربلند باشد.

نوویتک دستی به سر و گوش پیشرانه 3.8 لیتری توئین توربو هشت سیلندر مدل 600LT کشیده و برای سازگاری با سلیقه طیف وسیع‌تری از علاقمندان این خودرو، سه سطح متفاوت برای تقویت این پیشرانه را پیشنهاد می‌کند. در دو سطح اولیه تنها در بخش نرم‌افزار پیشرانه تغییر ایجاد شده درحالی‌که در سومین حالت که قوی‌ترین نیز هست، از طریق برنامه‌ریزی مجدد و تغییر در سیستم اگزوز قدرت خروجی بسیار بیشتر شده به گونه‌ای که در دور موتور 7450 دور بر دقیقه قدرتی معادل با 688 اسب‌بخار در دسترس راننده خواهد بود.

بنابر اعلام شرکت نوویتک، به لطف این تغییر قدرت در پیشرانه اکنون شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت مک‌لارن 600LT به 2.8 ثانیه کاهش یافته و رقم حداکثر سرعت نیز برابر با 333 کیلومتر برساعت است. هرچند این تغییرات نسبت به آنچه مدل استاندارد 600LT در چنته دارد تفاوت زیادی محسوب نمی‌شود، اما می‌توان تصور کرد که همین تحولات تا چه حد توانسته بر عملکرد این خودرو در پیست‌های مسابقه تاثیرگذار باشد.

مک لارن 600LT با تیونینگ نوویتک

ناگفته نماند که نوویتک برای 600LT کمک‌فنرهای خاصی تدارک دیده که ارتفاع کلی خودرو را به میزان 30 میلیمتر کاهش می‌دهد. طیف گسترده‌ای از مدل‌های مختلف ساخت شرکت Vossen برای نصب رینگ‌های این خودرو قابل سفارش است که البته در جلو باید 20 اینچ و در عقب 21 اینچ قطر داشته باشد.

نمی‌توان انکار کرد که تغییرات اعمال شده روی ظاهر این خودرو چندان محسوس نیست. کاپوت خودرو کمی تغییر داشته و در نمای عقب نیز یک قطعه دو تکه از جنس فیبرکربن نصب شده که امر هدایت هوا به پیشرانه را بهبود می‌بخشد. در فضای کابین نیز خریداران بسته به سلیقه خود امکان سفارش انواع متفاوتی از آلکانترا و چرم برای پوشش داخلی را خواهند داشت.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها