کد خبر : 23455

یک دستگاه فراری و 250 مولتی میلیاردر

یک دستگاه فراری و 250 مولتی میلیاردر

برای مشتریان ثروتمند و مغرور فراری، دسترسی به محصولات استاندارد این شرکت کار ساده‌ای است. شرکت ابتدا اولویت را روی مشتریان قدیمی و اعضای باشگاه فراری‌سواران قرار می‌دهد. اما در مورد پروژه جدید اوضاع متفاوت است.

به گزارش خودروتک ، این خودرو می‌تواند لقب جنجالی‌ترین محصول فراری را در عصر حاضر به خود اختصاص دهد. چراکه شرکت از لحظه رونمایی 250 درخواست ویژه از سوی مشتریان برگزیده خود دریافت کرده است.

در نمایشگاه خودروهای خاص موسوم به جشنواره سرعت گودوود، فراری از تک محصول رویایی P80 C رونمایی کرد. خودرویی که می‌توان آن را برگرفته از اسپیدسترهای Monza SP1 و Monza SP2 قلمداد کرد.

اطلاعات ترسناکی از این خودرو در دسترس است. مثلاً مانند مدل‌های FXX اجازه حضور در خیابان را ندارد ولی تا ابد می‌تواند به صورت رایگان در پیست اختصاصی فراری حضور داشته باشد. طراحی این خودرو شبیه هیچ‌یک از دیگر تولیدات فراری نیست. این را می‌شود به خوبی در وجه تمایز المان‌های آیرودینامیکش هم فهمید. درست مانند یک فوق اسپرت مسابقه‌ای، برای محور جلو این خودرو چرخ‌های 18 اینچی و با اختلافی زیاد برای محور عقب آن از چرخ‌های 21 اینچی بهره گرفته شده است.

داخل کابین اثری از یک جی‌تی استاندارد نیست. آنچه می‌بینیم حقیقتاً کابین یک جنگنده است. رنگ همیشگی قرمز فراری موسوم به Rosso Vero نیز امضای شرکت را تکمیل کرده است.

کابین فراری فراری P80 C

درباره پیشرانه آن گفته می‌شود که شامل یک قلب مدرن 3.9 لیتری هشت سیلندر توربو با 720 اسب‌بخار قدرت است. شتاب صفر تا صد آن 2.9 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 340 کیلومتر برساعت است.

این خودرو می‌تواند لقب جنجالی‌ترین محصول فراری را در عصر حاضر به خود اختصاص دهد. چراکه شرکت از لحظه رونمایی 250 درخواست ویژه از سوی مشتریان برگزیده خود دریافت کرده است. نکته دیگر این که زمان تحویل خودرو سال 2024 عنوان شده یعنی چیزی حدود 5 سال آینده. اما قسمت عجیب ماجرا اینجاست که اسب سرکش مارانلو برنامه دارد تا تنها یک نمونه از P80/C را تولید کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها