کد خبر : 23356

سرانجام مدل برقی مینی رونمایی شد

سرانجام مدل برقی مینی رونمایی شد

شرکت خودروسازی "مینی" ضمن رونمایی از اولین خودروی تمام برقی خود موسوم به گمینی الکتریک" یا "کوپر اس ای"(Cooper SE) اعلام کرد علاقه‌مندان می‌توانند از ماه مارس سال آینده این خودروی برقی را خریداری کنند.

به گزارش خودروتک ، سال‌ها طول کشید تا خودرویی که در تصویر می‌بینید از یک طرح مفهومی به یک خودروی واقعی تبدیل شود، اما در نهایت اولین "مینی" برقی به شکل رسمی رونمایی شد.

"مینی الکتریک" که با عنوان "کوپر اس‌ای" نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر قرار است از ماه مارس سال ۲۰۲۰ عرضه شود و طراحی آن نسبت به طرح‌هایی که در سال ۲۰۱۷ بیرون آمد، به طراحی مینی‌های دو در رایج این خودروساز نزدیکتر شده است. شما دیگر چرخ‌های بزرگ را نخواهید دید و قطر چرخ‌ها نهایتاً ۱۷ اینچ خواهد بود. چراغ‌ها استادانه طراحی و تعبیه شده و طراحی بدنه نیز چشم‌نواز است.

"مینی الکتریک" با یک موتور ۱۳۵ کیلووات (۱۸۱ اسب بخار) تولید شده است که خودرو را ظرف ۷.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو را می‌توان با مدل "کوپر اس"(Cooper S) مقایسه کرد. قدرت گشتاور مستقیم ۲۷۰ نیوتن متر و مرکز ثقل پایین‌تر می‌تواند لبه پیشرفت در این خودروی برقی باشد.

نباید انجام سفرهای برون شهری طولانی را با این خودرو انتظار داشت، زیرا تخمین زده می‌شود که باتری آن توانایی پیمایش بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ کیلومتری را برای این خودرو فراهم کند. شما برای سفرهای طولانی مثلاً به خودروی بی‌ام‌و i3 احتیاج خواهید داشت، اما سازندگان "مینی الکتریک" می‌گویند این خودرو کاملاً برای داخل شهر مناسب است.

۸۰ درصد از ظرفیت باتری "مینی الکتریک" با یک ایستگاه شارژ سریع ۵۰ کیلو واتی ظرف مدت ۳۵ دقیقه شارژ می‌شود.

همانطور که تصور می‌شد، در داخل این خودرو نیز از آخرین فناوری‌های روز بهره گرفته شده است. یک نمایشگر ۵.۵ اینچی پشت فرمان تعبیه شده است که سطح شارژ باتری و دیگر ویژگی‌های خودرو را نشان می‌دهد. همچنین یک صفحه نمایش لمسی استاندارد ۶.۵ اینچی روی کنسول تعبیه شده که به "اپل کار پلی"، سیستم اختصاصی "مینی آنلاین" و به‌روزرسانی‌های ترافیکی به صورت زنده مجهز است.مدل‌های ارتقا یافته دارای ویژگی‌های کنترل پارک فاصله، دوربین عقب و دستیار راننده خواهند بود. همچنین مدل ویژه این خودرو دارای صفحه لمسی ۸.۸ اینچی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، خدمات پارک و سیستم صوتی عالی خواهد بود.

ساکنین انگلستان می‌توانند "مینی الکتریک" را با پیش پرداخت ماهیانه ۲۹۹ پوند (تقریباً ۳۷۳ دلار) از همین امروز سفارش دهند. قیمت نهایی این خودرو حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود که با توجه به آپشن‌های ذکر شده بالاتر خواهد رفت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها