کد خبر : 22909

شاسی بلند جنسیس هم در راه است

شاسی بلند جنسیس هم در راه است

شرکت جنسیس قصد دارد در سال 2021 از یک کراس‌اوور کامپکت برپایه خودروی G70 رونمایی کند. این محصول فروش این برند را در بازارهای جهانی افزایش می‌دهد.

به گزارش خودروتک ، جنسیس در حال افزایش محصولات خود و رشد در بازار است. مدیر بخش عملیاتی این برند سازنده خودروهای لوکس کره‌ای، اروین رافائل امروز به صورت رسمی اعلام کرد اولین خودروی شاسی بلند این شرکت، جنسیس GV80 سال آینده میلادی از راه می‌رسد. در حالی که GV80 اولین خودروی شاسی بلند این شرکت بر اساس خودروی G80 است، آخرین خودروی SUV آن محسوب نمی‌شود. رافائل در گفته‌های خود به این موضوع اشاره کرد که کراس‌اوور کوچکتری اواخر سال 2020 و یا اوایل 2021 به جنسیس GV80 می‌پیوندد.

رافائل در رابطه با خودروهای شاسی بلند جنسیس گفت:

ما از این موضوع که 11 ماه دیگر، مه/ژوئن 2020 از خودروی شاسی بلند GV80 رونمایی می‌کنیم، بسیار خوشحالیم. احتمال دارد 10 یا 11 ماه پس از رونمایی از این خودرو، یک کراس‌اوور کامپکت برپایه پلتفرم جنسیس G70 را معرفی کنیم.

خودروی جنسیس GV80 به قطعات اصلی خودروی G80 مجهز می‌شود. این خودروی شاسی بلند احتمالا به صورت محور عقب و همچنین مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. موتورهای مورد استفاده در این دو محصول یکسان خواهد بود و با توجه به این موضوع، خریداران می‌توانند جنسیس GV80 را با موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی، 6 سیلندر 3.3 لیتری با توربوشارژر دوقلو و 8 سیلندر 5.0 لیتری سفارش دهند. بر اساس رندرها و تصاویر جاسوسی که تا به امروز منتشر شده، جنسیس GV80 یک خودروی جذاب با طراحی جسورانه است.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با کراس‌اوور کامپکت جنسیس که بر اساس پلتفرم G70 توسعه پیدا می‌کند، در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. انتظار می‌رود این خودروی جدید به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ و 6 سیلندر 3.3 لیتری با توربوشارژر دوقلو مجهز شود. این خودرو احتمالا از زبان طراحی مشابه با جنسیس G70 بهره می‌برد ولی برخلاف مدل سدان خود، فاقد جعبه دنده دستی خواهد بود.

جنسیس اعلام کرده تا سال 2021 از 6 خودرو رونمایی می‌کند. سه مدل کنونی این شرکت تا سال 2021 بروزرسانی شده و همچنین از خودروهای جنسیس GV80 و کراس‌اوور کامپکت آن رونمایی می‌شود. این احتمال وجود دارد که مدل ششم یک خودروی لوکس و اسپرت کوپه باشد، البته نمی‌توانیم چشم خود را روی خودروی تمام الکتریکی این برند بر اساس محصول مفهومی Essentia نیز ببندیم.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها