کد خبر : 22845

انتشار مشخصات فنی هوندا E

انتشار مشخصات فنی هوندا E

مدت‌ها پس از عرضه نسخه کانسپت خودروی کوچک شهری هوندا، اکنون تصاویر نسخه پروتوتایپ این خودرو در حالی منتشر شده که پوششی به رنگ سبز روشن بر تن دارد و در کنار نمونه‌ای دیگر از این خودرو به رنگ سفید خودنمایی می‌کند. این تصاویر به همراه مجموعه‌ای از اطلاعات مهم درباره مشخصات فنی هوندا E به صورت رسمی توسط شرکت سازنده منتشر شده تا علاقمندان در جریان جزئیات عملکرد این خودرو قرار گیرند.

به گزارش خودروتک ، هرچند برد 200 کیلومتر مسافت برای هوندا E با توجه به توانایی‌های حرکتی آن رقم مناسبی است اما نمی‌توان گفت که بهترین در کلاس خود است.

این خودروی شهری پاک توسط پیشرانه‌ای برقی به حرکت در می‌آید که در بخش عقب آن جانمایی شده و براساس اطلاعات رسمی انتشار یافته، تقریباً 110 کیلووات قدرت (معادل با 142 اسب‌بخار) تولید می‌کند. هوندا اعلام کرده گشتاور این خودرو برابر با 300 نیوتن‌متر بوده که همچون سایر خودروهای برقی از همان ابتدای حرکت در دسترس است.

هرچند مشخصات فنی بیشتری توسط هوندا منتشر نشده اما براساس گفته‌های متخصصان نشریه Autocar که موفق به راندن نمونه آزمایشی هوندا E شده‌اند ، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت آن چیزی در حدود 8 ثانیه است. راندن این خودروی کوچک شهری احتمالاً باید بسیار هیجان‌انگیز باشد زیرا به غیر از ارقام ذکر شده، مشخصات فنی جالب دیگری همچون پلتفرم دیفرانسیل عقب، تقسیم وزن مساوی میان محورها و مرکز ثقل در ارتفاع پایین نیز در ساخت آن به کار گرفته شده است. بد نیست بدانید حالت اسپرت نیز برای هوندا E پیش‌بینی شده که واکنش پدال گاز را به منظور ارائه عملکرد بهتر تقویت خواهد کرد.

هوندا E مدل 2020

شعاع گردش 4.3 متری فرمان هوندا E قابلیت حرکت این خودرو در مسیرهای تنگ و شلوغ شهری را بهبود خواهد بخشید. سیستم تعلیق مک‌فرسون که برای هر چرخ مستقل عمل می‌کند نیز راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. در این خودرو به جای آئینه‌های جانبی از دوربین استفاده شده که حتی در مدل‌های پایه به صورت استاندارد وجود دارد و همراه با دو دوربین که در گوشه‌های داشبورد نصب شده‌اند، انجام وظیفه می‌کند.

هاچ بک برقی هوندا مجهز به دوربین به جای آینه های بغل

مجموعه باتری 35.5 کیلووات ساعتی هوندا E شعاع حرکتی فراتر از 200 کیلومتر را برای آن فراهم کرده و 80 درصد ظرفیت آن نیز به لطف توانایی شارژ سریع در مدت تنها نیم ساعت شارژ می‌شود.

هرچند برد 200 کیلومتر مسافت برای هوندا E با توجه به توانایی‌های حرکتی آن رقم مناسبی است اما نمی‌توان گفت که بهترین در کلاس خود است زیرا نسل جدید رنو Zoe به لطف باتری بزرگتر 52 کیلووات ساعتی خود می‌تواند بیش از 390 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند.

تولید انبوه هوندا E از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد هرچند که در برخی نقاط اروپا از هم اکنون امکان ثبت سفارش برای این خودرو فراهم شده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها