کد خبر : 22532

معرفی نسخه های جدید برادران مرسدس بنز A45 AMG

معرفی نسخه های جدید برادران مرسدس بنز A45 AMG

بالاخره شرکت مرسدس بنز در فستیوال سرعت گودوود از نسخه AMG دو خودروی A45 و CLA45 رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک ، انتظار می‌رود فروش دو مدل جدید مرسدس-آام‌گ A45 و CLA45 با مدل 2020 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

این دو عضو کوچک خانواده AMG مشخصاتی دارند که در بین رقیبان کمتر مشابهی می‌توان برای آن یافت. از جمله این مشخصات بارز می‌توان به پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ M139 اشاره کرد که 415 اسب‌بخار قدرت دارد و این خودروهای کوچک را قادر می‌سازد ظرف تنها 3.9 ثانیه (در مدل CLA 4 ثانیه) به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابند که برای خودروهایی در این کلاس رقم فوق‌العاده‌ای است.

البته همچون گذشته مشتریان امکان انتخاب مدل پایه 45 را نیز خواهند داشت که پیشرانه آن 382 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار خواهد داد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت مدل A45 برابر با 4 ثانیه خواهد بود که این رقم برای سدان CLA45 تنها 0.1 ثانیه بیشتر می‌شود. تمامی مدل‌ها با جعبه‌دنده جدید هشت سرعته AMG عرضه خواهند شد که از فناوری دو کلاچه بهره‌مند شده است. به غیر از این، سیستم چهارچرخ محرک دائم 4Matic نیز روی این خودروها به صورت استاندارد نصب شده است.

نسل جدید مرسدس-آام‌گ A45

حداکثر سرعت مدل‌های استاندارد 45 به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده درحالی‌که این رقم در نسخه‌های تقویت شده 20 کیلومتر بیشتر بوده و به 270 کیلومتر برساعت رسیده است.

در مدل‌های جدید AMG 45 شاسی و سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده و همچنین یک ورقه آلومینیومی سبک وزن نیز در زیر پیشرانه قرار گرفته است. غیر از این‌ها، صفحات تقویتی در میان ستون A و پنل‌های جانبی بدنه قرار گرفته و میله‌های موربی نیز در بخش‌های جلو و عقبی بدنه ساختار کلی این خودرو را سفت و محکم‌تر از قبل می‌سازند.

کابین مرسدس-آام‌گ A45 مدل 2020

نکته مهم دیگری که در مشخصات فنی این خودروها به چشم می‌آید، سامانه جدید کنترل گشتاور AMG است که در محور عقب جانمایی شده و به یاری سیستم چهارچرخ محرک 4Matic می‌آید. این سامانه از دو کلاچ مولتی صفحه‌ای استفاده می‌کند که به صورت الکترونیکی هدایت شده و هرکدام دائماً در حال کنترل میزان گشتاور ارسال شده به هریک از چرخ‌های عقب هستند.

یکی از مواردی که مرسدس روی آن مانور تبلیغاتی زیادی داده نیز حالت رانندگی دریفت است که در مدل‌های S به صورت استاندارد بوده ولی در مدل‌های پایه به عنوان بخشی از پکیج AMG Dynamic Plus قابل سفارش خواهد بود. همچون سایر اعضای خانواده AMG که به پیشرانه 8 سیلندر مجهز هستند، حالت دریفت هنگامی می‌تواند فعال باشد که خودرو روی حالت رانندگی مسابقه‌ای (Race) قرار گرفته، سیستم کمکی پایداری خاموش شده و جعبه‌دنده نیز روی حالت دستی تنظیم شده باشد.

لازم به ذکر است که برای مدل‌های جدید AMG 45 شش حالت مختلف رانندگی قابل تعریف است: کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسیر لغزنده، حالت شخصی‌سازی شده و مسابقه‌ای که البته این مورد آخری در نسخه‌های استاندارد بنا به سفارش مشتری موجود خواهد بود.

انتظار می‌رود فروش دو مدل جدید مرسدس-آام‌گ A45 و CLA45 با مدل 2020 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها