کد خبر : 22318

آئودی SQ2 آنطور که باید باشد

آئودی SQ2 آنطور که باید باشد

معلوم نیست چرا، ولی واقعیت این است که آئودی Q2 آنچنان که انتظار می‌رود در توجه رسانه‌ها نبوده و گویا زیاد جدی گرفته نشده است.

به گزارش خودروتک ، شاید یکی از دلایل این مسئله این باشد که Q2 در بازار آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. اما به هرحال آئودی نیز بی‌کار ننشست و در اکتبر 2018 نسخه S از این کراس‌اور کوچک را در نمایشگاه خودرو پاریس عرضه کرد. همچون سایر نسخه‌های S و RS از محصولات آئودی، این خودرو نیز برای رقابت با مدل‌های M از محصولات ب‌ام‌و عرضه شده که البته رقیب مستقیم آن ب‌ام‌و X2 M35i بوده هرچند که نباید رقیب هم خانواده آن یعنی فولکس‌واگن T-Roc R را فراموش کرد.

قدرت پیشرانه آئودی SQ2‌ پس از تیونینگ ABT از 296 به 345 اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است.

اکنون یک تیونر تصمیم گرفته نسخه‌ای قوی‌تر و جذاب‌تر از آئودی SQ2 را ارائه کند تا علاقمندان بیشتری به سوی این خودرو جذب شوند. متخصصان شرکت آلمانی ABT که سابقه‌ای نسبتا طولانی در تیونینگ محصولات گروه فولکس‌واگن دارد، در اولین گام اقدام به اعمال تغییر روی پیشرانه بنزین‌سوز 2 لیتری توربوشارژ کراس‌اور کوچک آئودی کرده‌اند.

این پیشرانه در حالت استاندارد 296 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند اما به لطف تغییرات اعمال شده توسط ABT روی آن، اکنون این اعداد به 345 اسب‌بخار و 440 نیوتن‌متر افزایش یافته‌اند. این افزایش قدرت به کاهش 0.2 ثانیه‌ای شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آئودی SQ2 منجر شده است. به بیان ساده‌تر، نسخه تقویت شده SQ2 قادر است ظرف 4.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

آئودی SQ2 با تیونینگ ABT

حداکثر سرعت SQ2 نیز که توسط متخصصان آئودی در کارخانه این شرکت واقع در اینگول‌اشتات آلمان به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده بود، اکنون افزایش یافته و به 262 کیلومتر برساعت رسیده است.

به منظور ایجاد تمایز ظاهری میان SQ2 تیونینگ شده توسط ABT با سایر نمونه‌ها، متخصصان این شرکت رینگ‌های استاندارد خودرو را جدا کرده و از رینگ‌های مشکی براق برای نصب در آن یاری گرفته‌اند که بنابر سفارش خریدار می‌تواند در سایز 19 یا 20 اینچ باشد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها