کد خبر : 22170

دوج چارجر SRT سریع ترین سدان دنیا

دوج چارجر SRT سریع ترین سدان دنیا

پس از انتشار چند تصویر تبلیغاتی در اوایل هفته گذشته، دوج بالاخره دو نسخه سفارشی از سدان چارجر را با مدل 2020 و با نام‌های Scat Pack و SRT هل‌کت وایدبادی (بدنه پهن) معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک ، حداکثر سرعت دوج چارجر SRT هل‌کت 315 کیلومتر برساعت خواهد بود. بنابر ادعای شرکت دوج، این خودرو با این مشخصات فنی «سریع‌ترین سدان تولید انبوه جهان» است.

مجموعه وایدبادی شامل نصب قطعات اضافی روی گلگیر بوده که عرض کلی خودرو را به میزان 89 میلی‌متر افزایش می‌دهد. این مجموعه در نسخه وایدبادی استاندارد بوده اما در نسخه SRT هل‌کت بنا به سفارش مشتری نصب می‌شود. برای هماهنگی بیشتر با بدنه پهن این خودروها، رینگ‌های 20 اینچی به همراه تایرهای 305/35ZR20 روی این دو سدان نصب شده است. ویژگی دیگر این دو مدل سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر آنها بوده که توسط Bilstein ساخته شده و در سه حالت قابل تنظیم است. سیستم ترمز نیز تقویت شده به نحوی که اکنون کالیپر ترمزهای ساخت برمبو با شش پیستون در محور جلو قرار گرفته‌اند.

دوج چارجر Scat Pack به پیشرانه 6.4 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر Hemi مجهز شده که قدرتی برابر با 485 اسب‌بخار تولید می‌کند. نیروی پیشرانه توسط جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به چرخ‌های عقب این خودرو منتقل می‌شود. با چنین قدرتی، چارجر Scat Pack قادر است ظرف 4.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده و مسافت 400 متر را در مدت 12.4 ثانیه بپیماید درحالی‌که 179 کیلومتر برساعت سرعت دارد.

دوج چارجر SRT هل‌کت وایدبادی

پیشرانه نصب شده در چارجر SRT هل‌کت 2020 هرچند کمی کوچکتر بوده و 6.2 لیتر حجم دارد، اما به لطف بهره‌مند شدن از سیستم سوپرشارژر به قدرتی برابر با 707 اسب‌بخار و گشتاور 881 نیوتن‌متر دست یافته که در حقیقت این سدان را به یک راکت تبدیل کرده است. شاهد این ادعا را می‌توان شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 3.6 ثانیه‌ای این خودرو دانست. باید اضافه کنیم حداکثر سرعت چارجر SRT هل‌کت 315 کیلومتر برساعت خواهد بود. بنابر ادعای شرکت دوج، این خودرو با این مشخصات فنی «سریع‌ترین سدان تولید انبوه جهان» است.

اکنون که از عملکرد فنی فوق‌العاده این خودرو صحبت شد، بد نیست بدانید قرار است این خودرو به چهار فناوری مجهز شود که برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای است. این فناوری‌ها شامل کنترل کشش و همچنین دستیار کشش خواهد بود که به وسیله حسگرهایی عملکرد چرخ‌ها را رصد کرده و در صورت احساس خطر، در کسری از ثانیه نسبت به کنترل نیروی ارسال شده به چرخ موردنظر اقدام خواهد کرد. غیر از این دو مورد باید به سیستم کنترل برن‌اوت و همچنین سیستم خنک‌کننده‌ای اشاره کرد که حتی پس از خاموش شدن پیشرانه نیز اقدام به راه‌اندازی پمپ اینترکولر و فن رادیاتور خواهد کرد.

نسخه‌ای خاص از دوج چارجر، سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیا

غیر از تمام موارد اشاره شده، دوج چارجر SRT هل‌کت به سیستم فرمان برقی تازه‌ای نیز مجهز شده که در چهار حالت مختلف قابل تنظیم است. این حالت‌ها شامل خیابانی، اسپرت، مسابقه‌ای و سفارشی خواهد بود که در حالت آخر راننده قادر خواهد بود عملکرد فرمان خودرو را بسته به تمایل خود تنظیم کند.

البته دوج چارجر SRT هل‌کت در ظاهر نیز تغییرات کوچکی برای سال 2020 داشته که شامل جلوپنجره، رکاب‌های جانبی و اسپویلر عقب جدید و همچنین نشان دو تکه مخصوص SRT هل‌کت از جنس کروم مات خواهد بود.

کابین دوج چارجر SRT هل‌کت

در فضای کابین برای پوشش صندلی‌ها از چرم باکیفیت لاگونا استفاده شده است. صندلی‌های جلو به گرمکن مجهز بوده و نشان مخصوص Hellcat نیز روی آن‌ها حک شده است. نشان جدید SRT Hellcat به همراه گرمکن و پوشش قرمز و مشکی نیز از تغییرات انجام گرفته روی فرمان این خودرو هستند. علاوه‌براین خریداران می‌توانند برای پوشش داخلی ترکیبی از کربن و جیر را سفارش دهند.

پذیرش سفارش برای این خودروها از پاییز امسال در نمایندگی‌های دوج آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تحویل این خودروها به خریداران از اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها