کد خبر : 21932

دوج چارجر 2020 قوی تر و سریع تر

دوج چارجر 2020 قوی تر و سریع تر

دوج چارجر مدل 2020 در دو نسخه Scat Pack و هلکت با پکیج Widebody معرفی شد. این دو نسخه نسبت به گذشته از لحاظ فنی و ظاهری با تغییرات زیادی همراه بوده‌اند. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

به گزارش خودروتک ، شرکت دوج اخیرا تیزرهای مختلفی را از دو محصول جدید منتشر کرده بود، اما سرانجام انتظارها پایان یافت و این شرکت خودروسازی از دوج چارجر مدل 2020 در دو نسخه Scat Pack و هلکت به صورت رسمی پرده برداشت. این دو مدل به همراه پکیج Widebody عرضه خواهند شد، اما این پکیج در مدل دوج چارجر هلکت به صورت استاندارد عرضه می‌شود و مشتریان مدل Scat Pack باید این پکیج را سفارش دهند. دوج چارجر مدل 2020 به کمک پکیج Widebody از بچه گلگیرهایی برخوردار خواهد شد که عرض خودرو را 89 میلی‌متر افزایش خواهند داد. به واسطه این عرض بیشتر در زیر گلگیرهای چارجر، رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های 305 قرار دارند.

مشخصات دوج چارجر مدل 2020

دوج چارجر مدل 2020 در کنار پکیج Widebody از ویژگی‌های مهمی چون تنظیم ویژه سیستم تعلیق با سه حالت مختلف برای کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم ترمز عملکرد بالا با دسیک‌های دو تکه و کالیپرهای 6 پیستونه برمبو برخوردار است. همچنین دوج چارجر از تکنولوژی‌های متعدد چون سیستم‌های لانچ کنترل و دستیار لانچ بهره می‌برند که به کمک سنسورهای سرعت چرخ‌ها در زمان لانچ یا شروع حرکت می‌تواند هرزگردی هر یک از چرخ‌های عقب را تشخیص دهد و ظرف چند میلی‌ثانیه گشتاور موتور را تصحیح کرده تا مجددا خودرو به چسبندگی کامل دست پیدا کند.

دوج چارجر مدل 2020

سیستم Race Cooldown یکی دیگر از تکنولوژی‌های این خودرو به شمار می‌رود که از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته شده است. این سیستم حتی پس از اینکه موتور خودرو خاموش شود نیز پمپ اینترکولر و فن رادیاتور را روشن نگه خواهد داشت. چارجر هلکت Widebody از سیستم فرمان برقی جدیدی بهره می‌برد که دارای قابلیت تنظیم بوده و 4 حالت مختلف نظیر خیابان، اسپرت، پیست و سفارشی را ارائه می‌دهد که در حالت سفارشی شرایط تنظیم فرمان بر اساس سلیقه راننده فراهم شده است.

دوج چارجر مدل 2020

چارجر Scat Pack مدل Widebody همانند نسخه‌های قبلی از موتور 6.4 لیتری V8 همی تنفس طبیعی بهره می‌برد که قدرتی معادل 485 اسب را ارائه می‌دهد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو می‌تواند با چنین قدرتی ظرف مدت 4.3 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و ظرف 12.4 ثانیه قادر است مسافت 400 متر را بپیماید.

دوج چارجر مدل 2020

دوج چارجر مدل 2020 نسخه هلکت Widebody نیز همانند گذشته از موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ برخوردار است که می‌تواند قدرتی معادل 707 اسب بخار و گشتاور 881 نیوتن‌متر تولید کند. چنین نیرویی به هلکت اجازه می‌دهد ظرف مدت 3.6 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت برای این خودرو نیز 315 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بر اساس اعلام شرکت دوج خودرو چارجر مدل 2020 نسخه هلکت Widebody به عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین سدان تولیدی جهان شناخته می‌شود.

دوج چارجر مدل 2020

شرکت دوج برای چارجر هلکت Widebody در بخش ظاهری نیز تغییراتی را در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان از دریچه صندوق پست به جلوپنجره، اسپویلر عقب جدید و رکاب‌های بازطراحی شده نام برد. همچنین در چارجر 2020 نسخه هلکت Widebody نشان‌های ویژه Hellcat مشاهده می‌شود. برای این نسخه صندلی‌های جلوی چرمی با گرم‌کن، تهویه، نشان SRT Hellcat و غربیلک فرمان D شکل با گرم‌کن نیز در نظر گرفته شده است. مشتریان این مدل می‌توانند در هنگام خرید پکیج جدید Carbon & Suede را نیز سفارش دهند که از تریم فیبر کربنی و تودوزی جیر بهره می‌برد. دوج چارجر 2020 Widebody از پاییز سال جاری به فروش می‌رسد و اولین نمونه‌های آن از اوایل سال 2020 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها