کد خبر : 21878

هیولای جدید رضوانی رونمایی شد (تصاویر)

هیولای جدید رضوانی رونمایی شد (تصاویر)

شرکت طراحی و ساخت اتومبیل‌های سوپرکار رضوانی در ایالت کالیفرنیا آمریکا در سال 2014 به دست یک کارآفرین ایرانی آمریکایی به نام فریس رضوانی آغاز به کار کرد، سرپرست طراحی این شرکت سمیر سادیخوف است. شرکت رضوانی موتورز از سال تاسیس تاکنون 5 مدل خودرو را به بازار عرضه کرده که یکی از آن‌ها با نام تانک شناخته می‌شود.

به گزارش خودروتک ، رضوانی تانک برای اولین بار در 2017 رونمایی و استایل آن شبیه تانک‌های نظامی است که رضوانی موتورز اکنون نسخه جدیدی از تانک را برای سال 2020 آماده می‌کند. نسخه‌های قبلی رضوانی تانک برگرفته از چارچوب‌های نسل JK از جیپ رانگلر بود که حالا در نسخه جدید رضوانی تانک از شاسی نسل JL جیپ رانگلر استفاده شده است.

عکس‌های جدید نشان می‌دهد تانک جدید شبیه مدل فعلی آن است؛ اگرچه عکس‌های منتشر شده بخش کناری و عقب بدنه را نمایش نمی‌دهد اما خطوط سقف و کاپوت اتومبیل نسبت به نسخه قبل از آن، بیشتر شده است و روی کاپوت دو حائل در یال آن دیده می‌شود.

فریس رضوانی، مدیر شرکت در رابطه با تیزر مدل تانک گفت: «ایده اولیه این بود که طراحی جدیدی برای خودرویی که مستحکم بود، هدف خاصی داشت و از توانایی‌های آف‌رود بهره می‌برد، ارائه دهیم. این خودرو ابعاد متناسبی دارد، عضلانی است و کاملا جدید است! این خودرو همان‌قدر که از لحاظ ظاهری جذاب و چشم‌نواز است، راندن آن هم لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است.»

عکس‌ها و اطلاعات رسمی رضوانی تانک 2020 تنها چند نکته فنی را درباره این اتومبیل خاص ارائه می‌کند، مشخصات منتشر شده شامل سیستم تعلیق ساخته شرکت فاکس ریسینگ و پیشرانه رضوانی تانک جدید است. همچنین خریداران این اتومبیل می‌توانند پکیج تانک X از پیشرانه Dodge-Challenger-SRT-Demon با حجم 6.2 لیتر سوپرشارژ هلکات V8 استفاده می‌کند که بر اساس اطلاعات منتشر شده این پیشرانه توان تولید 707 اسب‌بخار را دارد که رضوانی با تیونینگ کردن این پیشرانه نسخه قدرتمندتری نیز ارائه کرده که قدرت آن را تا 1000 اسب‌بخار افزایش داده است.

در تابستان گذشته رضوانی تیپی نظامی برای رضوانی تانک، معرفی کرد. این اتومبیل بدنه زره‌پوش داشت که جنس آن از فیبر مصنوعی مقاومی در برابر حرارت بود که کولار (Kevlar) نام دارد. تیپ نظامی رضوانی تانک همچنین مجهز به سیستم تشخیص دود و دید در شب است. از دیگر امکانات آن می‌توان به آژیر خطر، ماسک‌های ضد گازهای سمی و کیت محافظت در مقابل هیپوترمیا اشاره کرد. هیپوترمیا در واقع زمانی اتفاق می‌افتد که دمای بدن به طور محسوسی کاهش یافته و به کمتر از 35 درجه سانتی‌گراد برسد. رضوانی با ارتقا نسخه این تیپ نیز در فیس‌لیفت جدید رضوانی تانک، آن را مجهز به لایه‌ای محافظ در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی کرده‌است که از نفوذ تشعشعات E1 الکترومغناطیسی که در یک انفجار هسته‌ای رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند. این لایه به کار گرفته شده در برابر رعد و برق و همچنین آتش مقاوم است.

شرکت رضوانی موتورز از هم اکنون با 2,500 دلار رضوانی تانک را پیش فروش کرده و در تابستان 2019 از این فیس‌لیفت جدید رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد زمستان 2019 موعد آغاز عرضه این اتومبیل به بازار باشد.

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها