کد خبر : 21689

نسل جدید ب ام و M3 و M4 در راه است

نسل جدید ب ام و M3 و M4 در راه است

بر اساس گزارشی جدید، بی‌ام‌و قصد دارد سال آینده میلادی از نسل جدید خودروهای M3 و M4 تحت مدل 2021 رونمایی کند.

به گزارش خودروتک ، بی‌ام‌و M3 یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین خودروهای اسپرت محسوب می‌شود که البته تولید آن از سال 2018 به علت میزان تولید آلودگی متوقف شده است. هم اکنون بی‌ام‌و M4 در بازار موجود است؛ با این حال نسل جدید این خودرو و M3 در آینده نزدیک از راه می‌رسند. بر اساس گزارشی که از سوی Car and Driver منتشر شده، نسل آینده این دو خودرو در اواسط سال آینده میلادی و تحت مدل 2021 معرفی می‌شوند.

در گذشته بی‌ام‌و از نسل هفتم خودروهای سری 3 رونمایی کرد و در ماه‌های قبل نیز شاهد انتشار تصاویر جاسوسی از بی‌ام‌و M3 در فضای مجازی بودیم. انتطار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد انتشار تیزرهایی از این خودرو باشیم و در نهایت سال 2020 با آن ملاقات کنیم. چند ماه پس از معرفی، این خودروی جذاب وارد بازار می‌شود. بر اساس گزارش Car and Driver، نسل آینده این محصولات مانند نمونه کنونی، از طراحی اسپرت بهره می‌برند. در همین راستا شاهد استفاده از دریچه‌های ورودی هوای بزرگتر در مقایسه با نمونه استاندارد، دیفیوزر، اسپویلر و قطعات دیگر خواهیم بود. این خودروها به صورت استاندارد دارای رینگ 19 اینچی هستند و انتظار می‌رود بی‌ام‌و برای آن‌ها تریم و رنگ اختصاصی در نظر بگیرد. مهم‌ترین بخش این خودروها، موتور مورد استفاده در آن‌هاست.

بر اساس گزارش جدید، موتور 6 سیلندر خطی S58 بی‌ام‌و با حجم 3.0 لیتر در نسل آینده M3 و M4 حضور دارد. در حال حاضر این موتور قدرت بی‌ام‌و X3 M را تامین می‌کند. این موتور با دو قدرت مختلف از راه می‌رسد. قدرت تولیدی این موتور در نمونه استاندارد M3 برابر با 473 اسب بخار بوده و در نمونه Competition این قدرت به 503 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. این قدرت تولیدی با قدرت مرسدس بنز C63 S یکسان است. قدرت این موتور 6 سیلندر توسط یک گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه و یا جعبه دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بر اساس این گزارش، خریداران قادر به سفارش نسل آینده بی‌ام‌و M3 مجهز به سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود. عملکرد این سیستم مشابه با بی‌ام‌و M5 است. قیمت پایه این خودروی آلمانی احتمالا از 70 هزار دلار آغاز می‌شود. در آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از این محصولات خواهیم بود و همچنین بی‌ام‌و تیزرهایی را از آن‌ها منتشر می‌کند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها