کد خبر : 21255

سرانجام ب ام و سری 8 گرن کوپه معرفی شد

سرانجام ب ام و سری 8 گرن کوپه معرفی شد

پس از گذشت ماه‌هایی که با انتشار تصاویر مخفیانه‌ از اتومبیل استتار شده و بدون استتار و همچنین تیزر‌های تبلیغاتی بی‌شمار همراه بودند، بالاخره لحظه‌ی رونمایی کمپانی BMW از سری ۸ گرن کوپه جدید از راه رسید.

به گزارش خودروتک ، البته تا رونمایی رسمی از این خودرو یک هفته زمان باقی مانده اما با این وجود سه تصویر کاملاً بدون استتار در فضای اینترنت منتشر شده که ظاهری دقیق از این خودرو کوپه را نمایان می‌کنند.

ظاهراً طراحی این خودرو به نسخه‌ی کانسپت آن پایبند بوده که از آنجاییکه این کانسپت ظاهری خیره کننده داشت این موضوع خبری خوشحال کننده محسوب می‌شود.

مدل جدید سری ۸ گرن کوپه‌ شاید زیباترین محصول کمپانی BMW در خط تولید کنونی این خودرو ساز به شمار رفته و یکی از خوش ظاهر‌ترین خودرو‌های BMW در یک دهه‌ی اخیر در نظر گرفته شود.

کلمه‌ی گرن کوپه در واژه شناسی کمپانی BMW به خودرویی چهار در که همانند یک اتومبیل کوپه دارای طراحی سقفی شیبدار است تلقی می‌شود.

سری ۸ گرن کوپه جایگزین سری ۶ قدیمی خواهد شد و بر اساس شایعات به سری ۲ و مدل‌های پیش رو سری ۴ گرن کوپه ملحق می‌شود.

جزئیات قیمت گذاری این خودرو هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما احتمالاً نسخه‌ی گرن کوپه گران قیمت‌ترین ورژن در میان مدل‌های سری ۸ خواهد بود که بالاتر از مدل M850i xDrive Coupe با قیمت ۱۱۱٫۹۰۰ دلار و مدل کانورتیبل ۱۲۱٫۴۰۰ دلاری قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود که گرن کوپه از موتوری مشترک با مدل‌های کوپه و کانورتیبل برخوردار باشد، به این معنی که برای خریداران آمریکایی امکان خرید مدلM850i xDrive که به یک موتور ۴٫۴ لیتری توربو دو قلو هشت سیلندر با توان تولید ۵۲۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۵۳ پوند فوت مجهز است ممکن خواهد شد.

این در حالیست که احتمالاً در دیگر بازار‌ها شاهد عرضه‌ی یک مدل ۸۴۰d مجهز به یک موتور دیزلی ۳٫۰ لیتری شش سیلندر اینلاین با خروجی قدرت ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۲ پوند فوت خواهیم بود.

مدل گرن کوپه در قالب نسخه‌‌های M8 و M8 Competition هم قابل دسترس خواهد بود.

این دو مدل سرسخت به ترتیب از خروجی قدرت ۶۰۰ و ۶۲۵ اسب بخاری حاصل از موتور ۴٫۴ لیتری هشت سیلندر بهره‌ مند خواهند شد و در نتیجه مقدار زمان لازم برای رسیدن این دو خودرو به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به محدوده‌ی کمتر از سه ثانیه می‌رسد.

جزئیات بیشتر در رابطه با سری ۸ گرن کوپه طی چند روز آینده در دسترس خواهد بود اما در حاضر تنها می‌توان محو زیبایی این خودرو شد و همچنین از نبود امکان رانندگی با آن احساس تاسف کرد.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها