کد خبر : 20987

رونمایی از هیوندا کونا هیبریدی

رونمایی از هیوندا کونا هیبریدی

به نظر می‌رسد هیوندای با اعلام برنامه خود برای عرضه نسخه هیبریدی از مدل کونا، در حال سپری نمودن مسیری متفاوت با سایر خودروسازان است. معمولاً شاهد معرفی شدن نسخه هیبرید خودروها قبل از نمونه برقی آن‌ها بوده‌ایم، اتفاقی که در مورد کونا برعکس بوده و نسخه هیبرید بعد از معرفی مدل برقی به بازار خواهد آمد.

به گزارش خودروتک ، هیوندای کونا هیبریدی از آگوست سال 2019 برای فروش در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

درهرحال اکنون نوبت هیوندای است تا مدل هیبریدی کونا را معرفی کند. این خودرو از پیشرانه هیبرید مشابه با آنچه اخیراً در آیونیک هیبرید معرفی شده، بهره می‌برد. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه بنزین‌سوز چهارسیلندر 1.6 لیتری و موتور الکتریکی 32 کیلوواتی است که به تنهایی قدرتی معادل با 42 اسب‌بخار تولید کرده و مجموع قدرت پیشرانه را به 139 اسب‌بخار می‌رساند. باتری لیتیوم یون این خودرو از نمونه استفاده شده در مدل آیونیک کوچک‌تر بوده و ظرفیت آن برابر با 1.56 کیلووات ساعت است.

گشتاور تولید شده توسط موتور برقی 170 نیوتن‌متر بوده که مجموع گشتاور دو پیشرانه را به 265 نیوتن‌متر می‌رساند. براساس ادعای شرکت هیوندای، باتری پلیمری لیتیوم یون نصب شده در این خودرو قابلیت بالایی در نگهداری انرژی داشته و در کل عملکرد مقرون به صرفه‌ای دارد. نیروی مجموعه پیشرانه‌ها به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کابین هیوندای کونا هیبرید

گذشته از پیشرانه جدید، هیوندای کونا هیبریدی از چند فناوری جدید نیز بهره می‌برد. از میان آن‌ها می‌توان به سیستم ارتباطی Blue Link اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق نرم‌افزار نصب شده در تلفن همراه باز و بسته کردن درها را کنترل کنند. غیر از این می‌توان از سیستم صوتی تصویری به همراه مسیریاب نام برد که با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی عرضه می‌شود. سیستم صوتی به قابلیت دریافت فرامین صوتی در شش زبان مختلف مجهز شده و صفحه نمایش را نیز می‌توان با ویژگی‌های دلخواه تنظیم کرد. علاوه‌براین امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه را می‌توان سفارش داد. بد نیست بدانید صفحه نمایش استاندارد موجود در این خودرو 7 اینچی بوده و سیستم صوتی متصل به آن از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند.

هیوندای کونا هیبریدی در زمینه فناوری‌های ایمنی نیز با دست پر به میدان خواهد آمد زیرا به صورت استاندارد به پکیج فناوری به روز شده Hyundai SmartSense مجهز شده که شامل هشدار خطر برخورد و دستیار پیشگیری از برخورد با عابر و دوچرخه‌سوار با قابلیت شناسایی آن‌ها، تشخیص هوشیاری راننده، دستیار حفظ خطوط و نوربالای خودکار می‌شود.

البته امکاناتی چون کروزکنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، دستیار دنبال کردن خطوط جاده، هشدار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار پایش نقاط کور و هشدار برخورد با ترافیک پشت سر نیز به صورت سفارشی در این خودرو قابل نصب هستند.

هیوندای کونا هیبریدی

تفاوت ظاهری کونا هیبریدی با سایر نسخه‌های کونا به رنگ متفاوت فضای داخلی، رنگ آبی سفارشی بدنه و دو رینگ انحصاری این مدل با سایزهای 16 و 18 اینچ محدود می‌شود.

هیوندای کونا هیبریدی از آگوست سال 2019 برای فروش در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها