کد خبر : 20855

خشونت بینهایت در تیونینگ لامبورگینی اوروس

خشونت بینهایت در تیونینگ لامبورگینی اوروس

بالاخره انتظارها به پایان رسید و نسخه تقویت شده از شاسی‌بلند ساخت لامبورگینی یعنی اوروس توسط شرکت ABT عرضه شد. این شرکت آلمانی پس از سال‌ها تیونینگ محصولات مختلف گروه فولکس‌واگن شامل مدل‌های فولکس، آئودی، سئات و اشکودا تصمیم گرفته توجه خود را به یکی از گاوهای وحشی ساخت لامبورگینی معطوف کند.

به گزارش خودروتک ، نتیجه کار ABT روی پیشرانه لامبورگینی اوروس تولید 700 اسب بخار قدرت از پیشرانه این خودرو بوده است؛ 60 واحد بیشتر نسبت به نمونه استاندارد.

به نظر متخصصان این شرکت پیشرانه استاندارد هشت سیلندر 4 لیتری توئین توربو نصب شده در اوروس که 640 اسب‌بخار قدرت دارد، هنوز برای قوی‌تر شدن جای کار داشته است. نتیجه کار ABT روی پیشرانه لامبورگینی اوروس تولید 700 اسب بخار قدرت از پیشرانه این خودرو بوده که تنها 7 اسب‌بخار از پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری جیپ چروکی ترک‌هاوک کمتر است.

گشتاور پیشرانه این خودرو نیز بیشتر شده و از 850 نیوتن‌متر به 910 نیوتن‌متر افزایش یافته که 35 واحد بیشتر از گشتاور حاصل از جیپ چروکی ترک‌هاوک است.

شتاب صفر تا صد لامبورگینی اوروس به ادعای شرکت ABT نزدیک به 0.2 ثانیه سریع‌تر شده و به 3.4 ثانیه رسیده که تنها 0.1 ثانیه کندتر از چروکی ترک‌هاوک است. شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت لامبورگینی اوروس استاندارد معادل با 12.8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 305 کیلومتر برساعت خواهد بود اما شرکت ABT هنوز درباره قابلیت‌های نمونه تقویت شده اوروس در این موارد سخنی به میان نیاورده است.

لامبورگینی اوروس با تیونینگ abt

البته اگر جزء افرادی باشید که علاقمند به خرید نمونه‌ای تقویت شده از اوروس آن هم توسط خود لامبورگینی هستند، بد نیست بدانید براساس شنیده‌ها این شرکت ایتالیایی در حال ساخت چنین خودرویی با نام اوروس پرفورمانته است. براساس شایعات این شرکت حتی نمونه‌ای مخصوص مسابقات سرعت نیز از این خودرو تولید خواهد کرد.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند می‌توان انتظار داشت که نمونه تقویت شده از لامبورگینی اوروس به زودی برای شاسی‌بلندهای بسیار قدرتمند و گران‌قیمت بازار همچون نسخه Speed از بنتلی بنتایگا و پورشه کاین توربو S E-Hybrid شاخ و شانه بکشد که البته این خودروی دومی در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.

البته نباید فراموش کرد که در صورت عرضه نسخه قوی‌تر از لامبورگینی اوروس، تیونرهایی همچون ABT از ایجاد تغییرات فنی روی آن خودرو نیز بسیار خرسند خواهند شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها