کد خبر : 20546

دوج چارجر هلکت جذاب تر از همیشه

دوج چارجر هلکت جذاب تر از همیشه

در روزهایی که جریان جهانی به سمت خودروهای خودران و محصولات فانتزی برقی می‌رود، دوج فارغ از جار و جنجال مدرنیته، سنت جاودانه‌ سوپراسپرت‌های V8 را زنده نگاه داشته است. ویرایش جدیدی از دوج چارجر SRT Hellcat باز هم هواداران آهن و فولاد را سر شوق آورد.

به گزارش خودروتک ، آنچه زیر کاپوت دوج جدید دیده می‌شود، تفاوتی با نمونه‌های قبلی چارجر هل‌کت ندارد، اما تغییرات ظاهری آن به جذابیتش افزوده است.

خودروی جدید که اوکتان ادیشن نام دارد با دو رنگ جدید مشکی قیرگون و سفید استخوانی متمایز می‌شود. البته ریزه‌کاری‌های تحسین‌برانگیز قرمزرنگ در سرتاسر بدنه بیرونی دیده می‌شود. یکی دیگر از جلوه‌های جذاب بصری این چارجر رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی آن است که با پوشش مشکی نیمه مات-نیمه براق طراحی شده‌اند. در پشت این رینگ‌ها کالیپرهای قرمز برمبو خودنمایی می‌کنند. ترمزهای حرفه‌ای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب.

این سدان عضلانی مانند دیگر اعضای خانواده هلکت مجهز به صندلی‌های حرفه‌ای است که همواره با تریم تیره اتاق همخوانی دارد. المان‌های گرافیکی SRT و Hellcat در نقاط مشخصی از بدنه و کابین قابل مشاهده تا به مالک آن تفاوت‌ها را نشان دهد.

دوج چارجر هل کت اوکتان ادیشن

آنچه زیر کاپوت دوج جدید دیده می‌شود، تفاوتی با نمونه‌های قبلی چارجر هل‌کت ندارد. این یعنی هم‌چنان می‌توان روی پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ آن حساب باز کرد؛ پیشرانه‌ای با 707 اسب‌بخار قدرت و 881 نیوتن‌متر گشتاور.

مانند اغلب عضلانی‌های آمریکایی برای این خودرو بیش از آنکه شتاب صفر تا صد مهم باشد، پیمایش یک‌چهارم مایل یا 400 متر است که اهمیت دارد. رکورد این خودرو 11.8 ثانیه است. سرعت نهایی سدان جدید آمریکایی‌ها 328 کیلومتر برساعت خواهد بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها