کد خبر : 20543

اولین سدان برقی مرسدس بنز در راه است

اولین سدان برقی مرسدس بنز در راه است

مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۲، یک سدان الکتریکی به نام EQE روانه بازار خواهد کرد. این خودرو با قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب‌بخار می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

به گزارش خودروتک ، یکی از آخرین تصمیماتی که مدیر سابق مرسدس بنز یعنی دکتر دیتر زتچه گرفت، تولید ششمین خودروی الکتریکی این برند با نام EQE بود. مرسدس بنز برنامه‌ریزی کرده است که این سدان لوکس را تا سال ۲۰۲۲ روانه بازار کند. این مدل قرار است به‌صورت مستقیم با تسلا مدل اس رقابت داشته باشد. اطلاعات خیلی زیادی از این خودرو منتشر نشده ولی چینی‌ها اطلاعاتی اولیه را از آن منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مرسدس بنز این محصول را با کد V295 توسعه داده است.

مرسدس بنز EQE یکی از ده خودروی الکتریکی سری EQ است که مرسدس بنز قصد دارد آن‌ها را تا سال ۲۰۲۵ روانه بازار کند. مرسدس بنز برای این برنامه ۱۰ میلیارد یورو بودجه اختصاص داده است. درکنار این، مرسدس بنز برنامه‌ی دیگری با بودجه‌ی ۲۰ میلیارد یورو را برای توسعه‌ی فناوری باتری‌ها اختصاص داده است. براساس برنامه‌ریزی مرسدس بنز تا اواسط دهه‌ی آینده بیش از یک چهارم محصولات مرسدس بنز را خودروهای برقی تشکیل خواهند داد.

MERCEDES BENZ electric carاولین مدلی که از سری EQ وارد بازار خواهد شد، مدل EQC است. پس از آن، سال آینده مدل EQA، سپس مدل پرچم‌دار EQS و پس از آن نیز مدل EQB وارد بازار خواهند شد.

مرسدس EQS به‌عنوان یک خودروی لوکس بزرگ از سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد. این خودرو و مدل EQE هر دو روی پلتفرم جدید مرسدس بنز به نام MEA ساخته خواهند شد. این پلتفرم به‌طور ویژه برای استفاده در خودروهای برقی طراحی شده است. در طراحی خاص این پلتفرم، استفاده‌ی گسترده‌ای از آلومینیوم شده است و مرسدس بنز توانسته خودروهایی طراحی کند که کف آن‌ها کاملا صاف باشد. این کف صاف می‌تواند برای چیدمان داخلی خودرو، دست طراحان را باز بگذارد و همین مسئله این مدل‌ها را تبدیل به برترین خودروهای کلاس خود از نظر فضای داخلی می‌کند.

به‌گفته‌ی یک منبع آگاه، مدل EQE طول کم‌تری از مدل فعلی E کلاس دارد اما فضای داخلی آن بزرگ‌تر از E کلاس خواهد بود؛ به‌طوری‌که می‌تواند از این نظر با اس کلاس رقابت کند. شکل کلی بدنه‌ی EQE به مدل فیس‌لیفت E کلاس شباهت دارد ولی نمای جلوی آن شبیه طراحی جلوی EQC است. ارتفاع کف این خودرو نیز نسبت به E کلاس مقداری پایین‌تر است ولی امکان تنظیم خودکار ارتفاع براساس شرایط جاده در این خودرو وجود دارد.

Mercedes benz EQCمدل‌های EQC، EQA، EQV و EQB همگی براساس کلاس‌بندی مدل‌های مرسدس GLC، A، V و مدل آینده‌ی GLB هستند. درست همانند EQS، مدل EQE هم از سیستم چهارچرخ محرک برخوردار خواهد بود که نیروی خود را از دو موتور الکتریکی تأمین می‌کند. یکی از این موتورها در جلو و یکی دیگر در عقب قرار دارند. مرسدس بنز تولید مدل دیفرانسیل عقب EQE را نیز در برنامه دارد اما این نسخه زودتر از سال ۲۰۲۲ وارد بازار نخواهد شد.

Mercedes Benz

گرچه مشخصات رسمی EQE منتشر نشده ولی انتظار می‌رود که موتور برقی آن توانایی تولید ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۴ نیوتون‌متر گشتاور را داشته باشد که دقیقا مشابه مشخصات مدل فعلی EQC است. از امکانات مدل EQE می‌توان به سیستم چهارچرخ فرمان پذیر، سیستم تعلیق بادی و تجهیزات ایمنی فعال و هوشمند اشاره کرد.

باتوجه‌به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه‌ی باتری نیز پیش‌بینی می‌شود این خودرو با هر بار شارژ بتواند مسافت ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. تولید مدل EQE در کارخانه‌ی شماره‌ی ۵۶ مرسدس بنز در آلمان انجام خواهد شد. این کارخانه همان جایی است که مدل EQS نیز در آن به تولید خواهد رسید. مرسدس مدل EQE را در کشور چین نیز تولید خواهد کرد. مرسدس بنز برای این کار سرمایه‌گذاری مشترک ۱.۵ میلیارد یورویی را با چینی‌ها انجام داده است تا کارخانه‌ای در پکن احداث شود. این کارخانه ظرفیت تولید ۷۰ هزار خودرو در سال را خواهد داشت.

 *تصویر اصلی مطلب، رندر غیررسمی است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها