کد خبر : 20213

شاسی بلند جدید ام جی به اسم هکتور برای هندی ها

شاسی بلند جدید ام جی به اسم هکتور برای هندی ها

شرکت چینی ام‌جی (MG) با رونمایی از شاسی‌ بلند تنومند و زیبای خود به اسم هکتور (Hector) مشتریان متمول بازار هندوستان را شگفت‌زده کرد. حقیقتاً باید اعتراف کرد که هکتور از نظر طراحی یک سر و گردن از دیگر تولیدات ام‌‌جی بالاتر است. خودرویی که قرار است ماه آینده به صورت رسمی وارد بازار هندوستان شود.

به گزارش خودروتک ، این‌که چطور ام‌‌جی توانسته موافقت آمریکایی‌ها را در این شرایط تنش‌زای سیاسی جلب کند، به توافق جنرال‌موتورز و SAIC مالک اصلی برند ام‌جی برمی‌گردد.

نکته مهم درباره این خودرو آن است که هکتور بیش از آنکه یک خودروی مستقل از شرکت ام‌‌جی باشد بیشتر یک ریبجینگ از مدل 530 شرکت بائوجونگ شریک تجاری جنرال‌موتورز آمریکا است. شاسی‌بلند فوق نیز بر اساس زیرساخت‌های شورولت Captiva برای بازار تایلند و کلمبیا طراحی شده است. از سویی دیگر همین خودرو با اسم وولینگ Almaz در بازار اندونزی فروخته می‌شود.

این‌که چطور ام‌‌جی توانسته موافقت آمریکایی‌ها را در این شرایط تنش‌زای سیاسی جلب کند، به توافق جنرال‌موتورز و SAIC مالک اصلی برند ام‌جی برمی‌گردد. درواقع هکتور ابزار فروش جنرال‌موتورز در بازار هند است و اساساً نمی‌تواند رابطه‌ای با بازار چین داشته باشد.

این خودرو ماه آینده با اعمال تغییراتی به‌عنوان یک هیبریدی ملایم 48 ولتی راهی بازار آسیای جنوبی می‌شود. ام‌جی برای این خودرو چند پیشرانه در نظر گرفته است. نسخه استاندارد 1.5 لیتری توربوشارژ با 141 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. یک نمونه دیزلی با 168 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور نیز تدارک دیده شده است. هر دو مدل مجهز به جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک دوکلاچه هستند.

ام جی هکتور شاسی بلندی برای بازار هند

شرکت می‌گوید نسخه هیبریدی ملایم بهترین مصرف سوخت را در بین هم‌کلاسان خود دارد. باتری‌های لیتیوم یونی هکتور هیبریدی خواهند توانست 20 نیوتن‌متر گشتاور اضافی را تا زمان نیاز حفظ کنند. این در واقع همان سیستم e-Boost است که نیروی حاصل از ترمزگیری را ذخیره می‌کند.

هکتور اولین خودروی بازار چین است که زیرساخت‌های اینترنتی در آن به صورت کاربردی تعبیه شده است. این خودرو برای تولید به سایت ایالت گجرات فرستاده شده تا بتواند برنامه تیراژ 80 هزار دستگاهی در سال را برآورده سازد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها