کد خبر : 20133

تیونینگ روی تیونینگ

تیونینگ روی تیونینگ

مرسدس-آام‌گ GT63 اکنون در جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات مرسدس بنز قرار گرفته چراکه با 630 اسب‌بخار قدرت، نیرومندترین خودرویی از محصولات نشان سه پر است که به صورت تولید انبوه ساخته شده است.

به گزارش خودروتک ، البته با شناختی که از سابقه شرکت برابوس و عملکرد آن داریم، خیلی هم نباید از تصمیم این شرکت برای دستکاری در پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توئین توربوی استاندارد GT63 تعجب کنیم. این سدان قدرتمند که قرار است در نمایشگاه «برترین برندها» در موناکو حاضر شود، اکنون 789 اسب‌بخار قدرت در سینه خود دارد که درحقیقت 159 واحد بیشتر از حالت استاندارد است.

برابوس با نصب توربوشارژرهای بزرگتر، برنامه‌ریزی مجدد ECU و انجام برخی تغییرات نرم‌افزاری دیگر قدرت پیشرانه مرسدس-آام‌گ GT63 را به 789 اسب‌بخار رسانده است.

میزان گشتاور پیشرانه نیز افزایش یافته و به رقم حیرت‌آور 1000 نیوتن‌متر رسیده است. به لطف این پیشرانه هشت سیلندر تقویت شده، اکنون سدان قدرتمند AMG قادر است ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که 0.3 ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد است. البته حداکثر سرعت این سدان نیرومند به صورت الکترونیکی روی 315 کیلومتر برساعت محدود شده که با نسخه استاندارد کارخانه یکسان است.

اگر برایتان سوال است که چگونه برابوس موفق شده از پیشرانه GT63 این میزان قدرت اضافه را بیرون بکشد باید بدانید که کار چندان ساده‌ای هم نبوده زیرا به نصب توربوشارژرهای بزرگتر ساخت برابوس، برنامه‌ریزی مجدد ECU و انجام برخی تغییرات نرم‌افزاری دیگر نیاز بوده که البته تمام این کارها به بهترین شکل انجام شده است.

برای متمایز شدن ظاهر این خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد، تیونر با سابقه آلمانی از تعدادی قطعات فیبرکربنی برای نصب روی بدنه استفاده کرده که با کمک داده‌های آزمایش در تونل باد، باعث بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی خودرو شده‌اند. این قطعات شامل اسپویلر جلو به همراه قطعات الحاقی ورودی هوای سپر جلو و دیفیوزر عقب با محل جانمایی خروجی‌های چهارگانه اگزوز می‌شود.

رینگ‌های 21 اینچی جلو و 22 اینچی عقب ظاهر ویژه‌ای به نمای جانبی خودرو داده‌اند، به خصوص که این رینگ‌های 10 پره تاکنون در هیچکدام از محصولات شرکت برابوس نصب نشده‌اند. سیستم تعلیق GT63 برابوس توسط سیستم تغییر ارتفاع تا 25 میلی‌متر قابلیت تغییر ارتفاع دارد.

در فضای داخلی از ترکیبی دلنشین از چرم و آلکانترا استفاده شده که تقریباً در هر رنگی قابل سفارش خواهد بود. افرادی که توانایی مالی بیشتری دارند می‌توانند قطعاتی با پوشش فیبرکربن یا چوب برای تزئین تجهیزات داخلی سفارش بدهند.

برای کابین خودروی حاضر در نمایشگاه موناکو از پوشش آلکانترا استفاده شده است، که کوک‌های سفید رنگ برروی آن خودنمایی می‌کند. علاوه‌براین لوگوی برابوس روی درها حک شده که هماهنگ با نورپردازی داخل کابین، جلوه‌گری می‌کند. پدال های آلومینیومی نیز زیبایی فضای کابین را تکمیل می‌کنند.

مشتریان می‌توانند نمونه‌ای حاضر و آماده از این مرسدس سریع را از برابوس خریداری کنند و یا اینکه خودروی خود را به دست متخصصان این شرکت بسپارند.

در پایان بد نیست بدانید شانزدهمین دوره از رویداد «برندهای برتر» از تاریخ 3 می تا سوم ژوئن برگزار خواهد شد که در روز آخر، ورود تنها برای مدعوین امکان‌پذیر است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها