کد خبر : 19923

کادیلاک CT5-V جانشین شایسته CTS-V

کادیلاک CT5-V جانشین شایسته CTS-V

شرکت کادیلاک امروز در دیترویت برگ برنده جدیدی برای علاقمندان این برند مخصوصاً افرادی که به سدان‌های قدرتمند علاقه دارند، رو کرده و آن چیزی نیست جزء سدان جدید CT5-V که در حقیقت جانشین CTS-V شده است.

به گزارش خودروتک ، هنوز درباره عملکرد این خودرو ارقام مشخصی اعلام نشده اما با توجه به مشخصات پیشرانه به راحتی می‌توان حدس زد که CT5-V قادر نیست همچون نسل قبلی خود عرضه اندام کند.

همانطور که می‌دانید مدل CTS-V در حقیقت نمونه تقویت شده سدان CTS بود و از سال 2004 تا سال 2018 در سه نسل به بازار عرضه شد. اما سیاست کادیلاک بر این قرار گرفت که از سال 2019 این مدل با نام جدید CT5-V و روی پلتفرم جدید ساخته شود.

نکته‌ای که ممکن است باعث دلگیری بسیاری از طرفداران کادیلاک و این خودرو شود این است که CT5-V اکنون قدرتی برابر با نصف نسل قبلی CTS-V در چنته دارد زیرا برخلاف مدل قبلی که پیشرانه‌ای هشت سیلندر به قدرت 640 اسب‌بخار در سینه داشت، در مدل جدید یعنی CT5-V یک پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توئین توربو نصب شده که 355 اسب‌بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار خواهد داد. این نیرو به واسطه جعبه‌دنده خودکار 10 سرعته به چرخ‌های عقب و یا تمام چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

هنوز درباره عملکرد این خودرو ارقام مشخصی اعلام نشده اما با توجه به مشخصات پیشرانه به راحتی می‌توان حدس زد که CT5-V قادر نیست همچون نسل قبلی خود عرضه اندام کند.

کادیلاک CT5-V

مدل CT5-V از شاسی تقویت شده به همراه فناوری کنترل حرکت مغناطیسی بهره‌مند شده است. به غیر از این امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی برای راننده فراهم شده تا بسته به شرایط مسیر و نحوه رانندگی خود، مناسب‌ترین حالت را انتخاب نماید. البته دیسک‌های ترمز 13.6 اینچی برمبو که در چرخ‌های جلو نصب شده‌اند، به کنترل بهتر خودرو در شرایط اضطراری یاری خواهند رساند.

برای افرادی که تمایل دارند گاهی کنترل خودرو را به خود آن واگذار کنند نیز سیستم سوپرکروز به عنوان آپشن اضافی قابل سفارش است. قطعات اضافی بدنه مختص مدل V، نشان‌های این مدل و همچنین قطعات تک‌رنگ نصب شده روی بدنه را می‌توان کامل‌کننده پکیج ظاهری مخصوص این مدل دانست.

نشان V برای خودروهای پرفورمنس کادیلاک

آقای Brandon Vivian به عنوان سرپرست بخش مهندسی کادیلاک، سدان‌های جدید سری V را به عنوان تلفیقی مدرن از ویژگی‌های لوکس بودن به همراه فناوری قابل تامل و بخش فنی قدرتمند توصیف کرده که نظر علاقمندان را جلب خواهد کرد. وی در ادامه اظهار داشته که قصد مسئولان کادیلاک جلب خریداران بیشتری به سوی اعضای خانواده سری V است که این کار به واسطه برقراری تعادل میان خصوصیات حرکتی و سطح بالای راحتی و امکانات انجام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود فروش مدل جدید CT5-V از اوایل سال آینده و به عنوان مدل 2020 آغاز شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها