کد خبر : 19156

رونمایی از فیس لیفت اشکودا Superb

رونمایی از فیس لیفت اشکودا Superb

شرکت اشکودا پس از مدت‌ها انتظار از مدل جدید خودروی سوپرب رونمایی کرد. این خودرو برای اولین بار در نمونه پلاگین هیبریدی روانه بازار می‌شود.

به گزارش خودروتک ، اشکودا پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، از مدل 2020 خودروی Superb رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسخه اقتصادی‌تر فولگس واگن پاسات محسوب می‌شود. از آن‌جایی‌که با یک خودروی فیس لیفت روبه‌رو هستیم، نباید منتظر تغییرات چندانی در طراحی ظاهری آن باشیم. طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با نسخه کنونی تغییرات کمی را تجربه کرده که شاید محسوس‌ترین آن‌ها، استفاده از لوگوی SKODA در بخش پشتی آن باشد. چراغ‌ تمام LED این خودرو در مقایسه با گذشته از طرح‌های گرافیکی متفاوتی بهره می‌برد.

در حالی که چراغ‌های این خودرو در نگاه اول آشنا به نظر می‌رسد، اشکودا برای آن چراغ‌های کاملا جدید زنون به همراه چراغ‌های دی‌لایت LED در نظر گرفته است. این خودرو با رینگ‌های جدید 18 اینچی و 19 اینچی روانه بازار می‌شود. اشکودا سوپرب مدل 2020 با رنگ‌های جدیدی به فروش می‌رسد.

در کابین این خودرو از صندلی‌های جدیدی استفاده شده است. کنسول مرکزی این خودرو از جنس‌های مختلفی با توجه به تریم بهره می‌برد. صندلی‌های این خودرو چرمی بوده و دارای دوخت با رنگ جدیدی است. در حالت کلی طراحی فضای داخلی این خودرو در مقایسه با نمونه کنونی خود، تغییرات زیادی را تجربه نکرده است.

اشکودا Superb مدل 2020 با سه موتور بنزینی و 3 موتور دیزلی وارد بازار می‌شود. مدل پایه این خودرو دارای موتور 1.5 لیتری TSI بوده که قادر به تولید 150 اسب بخار (110 کیلووات) قدرت است. این قدرت به صورت استاندارد توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود، البته می‌توان آن را با گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه نیز سفارش داد.

مدل دوم و سوم به یک موتور 2.0 لیتری TSI مجهز شده‌اند که قدرت تولیدی آن‌ها متفاوت است. قدرت تولیدی موتور در یکی از نمونه‌ها به 190 اسب بخار (140 کیلووات) و در مدل دیگر به 272 اسب بخار (200 کیلووات) میرسد. این خودروها به صورت انحصاری با گیربکس خودکار دو کلاچه به فروش می‌رسند که البته نمونه قدرتمندتر، دارای سیستم چهار چرخ محرک است.

در مدل دیزلی این خودرو شاهد استفاده از یک موتور 1.6 لیتری TDI با امکان تولید 120 اسب بخار (110 کیلووات) قدرت هستیم که توسط یک گیربکس خودکار دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. موتور 2.0 لیتری TDI این خودرو که برای اولین بار در نسخه فیس لیفت اروپایی فولکس واگن پاسات مورد استفاده قرار گرفت، قادر به تولید 150 اسب بخار (110 کیلووات) و 190 اسب بخار (140 کیلووات) قدرت است. این خودروها به صورت استاندارد دارای گیربکس خودکار دو کلاچه هستند و راننده می‌تواند برای آن‌ها سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش دهد.

بزرگترین تغییر در این خودرو را باید مربوط به موتور هیبریدی آن دانست. این محصول که اولین خودروی پلاگین هیبریدی اشکودا محسوب می‌شود، دارای یک موتور 1.4 لیتری TSI با امکان تولید 156 اسب بخار قدرت و یک موتور برقی با امکان تولید 115 اسب بخار قدرت است که مجموع قدرت تولیدی آن‌ها به وسیله یک گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودروی اشکودا Superb iV در مجموع قدرتی برابر با 218 اسب بخار (160 کیلووات) را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این خودرو در حالت تمام الکتریکی بردی برابر با 55 کیلومتر دارد و در حالت کلی با یک باک بنزین و همراه با سیستم هیبریدی، می‌توان مسافتی برابر با 850 کیلومتر را با آن طی کرد. از آن‌جایی‌که این خودرو از باتری بهره می‌برد، فضای صندوق عقب کمتری در مقایسه با نمونه استاندارد دارد. حجم فضای بار نسخه هاچ‌بک از 625 لیتر به 485 لیتر رسیده و همچنین این فضا برای نسخه استیشن از 660 لیتر به 510 لیتر کاهش یافته است.

فروش نسخه‌های بنزینی و دیزلی اشکودا Superb مدل 2020 از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود، اما برای تصاحب نمونه پلاگین هیبریدی آن باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کنید. این خودروها در تریم‌های Ambition، استایل، اسپرت لاین و L&K به فروش می‌رسند. در رابطه با قیمت این خودروها، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها