کد خبر : 18619

کیا سول مدل 2020 / یک فیس لیفت انقلابی

کیا سول مدل 2020 /  یک فیس لیفت انقلابی

نسخه جدید کیا سول بروزرسانی شده و شاید بتوان گفت که کیا حدود ۱۰ سال پیش برای موفقیت در بازار به این طراحی و... احتیاج فراوانی داشت! ولی اکنون کمی با تاخیر این اتفاق افتاده و کیا سول جدید با ظاهری جذاب و فن‌آوری‌های متنوع عرضه شده و تمام این قابلیت‌ها را می‌توان با پرداختِ مبلغی منصفانه در اختیار گرفت!

به گزارش خودروتک ، نسخه جدید کیا سول بروزرسانی شده و شاید بتوان گفت که کیا حدود ۱۰ سال پیش برای موفقیت در بازار به این طراحی و... احتیاج فراوانی داشت! ولی اکنون کمی با تاخیر این اتفاق افتاده و کیا سول جدید با ظاهری جذاب و فن‌آوری‌های متنوع عرضه شده و تمام این قابلیت‌ها را می‌توان با پرداختِ مبلغی منصفانه در اختیار گرفت! در این خودرو از تکنولوژی‌هایی مانند Apple CarPlay و Android Auto استفاده شده و یک کابین بزرگ و مناسب برای پنج سرنشین از شما میزبانی خواهد کرد.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

ما در این مطلب قصد داریم که شما را کمی بیشتر با جعبه دوست داشتنی کیا آشنا کنیم و برای رسیدن به مقصود خود به سراغ نسخه X-Line این محصول کره‌ای رفته‌ایم. پس در ادامه همراه برترین‌ها باشید!

قیمت‌گذاری

نسخه پایه کیا سول ۲۰۲۰ حدود ۱۷۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. این قیمت باعث شده که کیا سول یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودرو‌ها در کلاس خود بوده و حدود هزار دلار ارزان‌تر از رقیبانی مانند نیسان Kicks باشد. ولی قیمت پایه نسخه X-Line کیا سول جدید از ۲۱۴۹۰ دلار آغاز می‌شود. در این نسخه از رینگ‌های ۱۸ اینچی، قطعاتی متفاوت در تریم داخلی، مقداری چرم برای تزئین کابین، امکانات ایمنی جدید و... برخوردار می‌شوید.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

اما قیمت نسخه دیگری از X-Line به ۲۲۶۱۰ دلار می‌رسد که باز هم بسیار ارزان‌تر از رقیبانی مانند فیات ۵۰۰X با قیمت ۲۵۹۹۵ دلار و جیپ Renegade Trailhawk با قیمت ۲۷۵۴۵ دلار است.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

به طور کلی اگر شما قصد خرید یک SUV کوچک داشته و می‌خواهید که پول زیادی برای خرید خودرو پرداخت نکنید؛ کیا سول و نسخه X-Line آن بهترین گزینه است! البته اگر امکانات و تزئیات نسخه X-Line کیا سول کافی نبود؛ اصلا نگران نباشید! چون با پرداخت ۳۰۸۲۵ دلار کامل‌ترین کیا سول جهان را خریداری کرده و خیالتان راحت می‌شود!

طراحی

کیا سول ۲۰۲۰ از نظر طراحی یک پیروز بی‌همتا بوده و به سبک نسل‌های گذشته خود طراحی شده است. نسل گذشته کیا سول برای ما قابل احترام بود؛ اما کیا با ترفند‌هایی به زیبایی‌های بصری کیا سول افزوده و شاید اکنون دیگر از این خودرو به عنوان یکی از زشت‌ترین خودرو‌های جهان یاد نشود! همه چیز در سول جدید براق و جذاب است. کیا در این خودرو از پنجره‌هایی بزرگ استفاده کرده و طراحی چراغ‌ها و نمای عقب سول را در حالی که ما از وجود سقف شناور (floating roof) خسته شده‌ایم؛ به طور کلی متحول کرده است.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

در نسخه X-Line کیا سول نیز از سبک جدید طراحی محصولات کیاموتورز استفاده شده است؛ اما به کارگیری تزئینات پلاستیکی در بدنه، روکش و سپر‌های پلاستیکی در جلو و عقب، رنگ نقره‌ای و رینگ‌های ۱۸ اینچی به زیبایی‌های منحصر به فرد کیا سول افزوده است. پلاستیک‌ها و تزئینات بدنه کیا سول به این خودرو شخصیتی قدرتمند بخشیده‌اند؛ ولی این بروزرسانی‌ها صرفا جنبه بصری داشته و هیچ کاربرد خاصی ندارند!

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

خودرویی که حداقل ۲۱ هزار دلار برای خرید آن پول خرج کرده‌اید؛ محیط کابین و تزئینات آن از کیفیت بسیار قابل توجهی برخوردار است. در واقع همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ کمپانی کیا در کابین سول از پلاستیک‌های سیاه و سفید استفاده کرده و به خوبی از قابلیت‌های رنگ نقره‌ای برای زیباتر شدن کابین کیا سول ۲۰۲۰ استفاده کرده است. به طور کلی با وجود اینکه تمام قطعات کابین کیا سول بروزرسانی نشده‌اند؛ همه چیز به خوبی انجام شده و اصلا به نظر نمی‌رسد که شما سوار بر یک خودروی ارزان قیمت هستید!

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

باید توجه داشت که کیا برای مطابقت محیط داخلی کیا سول با طراحی بیرونی این خودرو؛ از پنل‌هایی با رنگ نقره‌ای بروی درب‌ها استفاده کرده و با افزودن آن‌ها خیال خود را راحت کرده است! دریچه‌های هوا هم مثلثی شکل بوده و نظر شما را به خود جلب می‌کنند. صندلی‌ها هم روکش پارچه‌ای دارند؛ اما بافت دو رنگ و سیاه و خاکستری آن‌ها جلوه خوبی دارد.

راحتی

ظاهر کیا سول مانند یک جعبه بوده و همین ویژگی باعث شده است که محیط داخلی این خودرو نسبت به سایر کراس‌اوور‌ها بزرگتر به نظر برسد. سقف کیا سول میحطی بزرگ و آرام را پدید آورده و در جلو و عقب سول به ترتیب ۳۹.۶ و ۳۹.۵ اینچ فضا ایجاد کرده است. رقیبان کیا سول از نظر جادار بودن و... خودرو‌هایی مانند هوندا HR-V و C-HR هستند که ابعاد کوچکتری نسبت به آن دارند. با این حال محصولاتی مانند نیسان Kicks و جیپ Renegade هر دو از شرایط بهتری نسبت به کیا سول برخوردار هستند. در مجموع کیا سول را با توجه به ارقام بالا و مقایسه‌های انجام شده می‌توان مانند یک ساب‌کامپکت دانست!

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

صندلی‌ها در کیا سول پارچه‌ای، کوچک و سفت هستند. صدای موتور در سرعت‌های بالا به گوش رسیده و فاصله میان صندلی‌های جلو و عقب بسیار کم بوده و محیطی تنگ را ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین فضای کمی برای تحرک زانو‌های شما وجود دارد؛ اما سول نسبت به نیسان Kicks، هوندا HR-V، تویوتا C-HR و جیپ Jeep Renegade برتری نسبی دارد.

فناوری و قابلیت‌های اتصال

نسخه X-Line کیا سول مانند دیگر کراس‌اوور‌ها با توجه به قیمت بیشترش نسبت به نسخه‌های پایه؛ باید از امکانات بیشتری برخوردار باشد! اما در مدل‌های پایه این خودرو از یک صفحه نمایش ۷ اینچی استفاده شده و می‌توان از Apple CarPlay و Android Auto استفاده کرد؛ ولی در عین حال X-Line هم از همان صفحه نمایش برخوردار بوده و همان کیفیت را دارد!

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

صفحه نمایش مذکور در حد و اندازه یک خودروی ارزان قیمت بوده و از سرعت کمی برخورار است. اما وجه تمایز X-Line با نسخه‌های ارزان قیمت‌تر این است که می‌تواند از سیستم ناوبری و اطلاعاتی UVO کمپانی کیا استفاده کند و کیا سول را به یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مجهز کرد.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

باید به این نکته هم اشاره داشت که سیستم بلوتوث کیا سول کمی پیشرفت کرده و حالا می‌توان به راحتی دو دستگاه را به آن متصل کرد. علاوه‌بر‌این امکان سفارش هدآپ دیسپلی ۸ اینچ، یک سیستم صوتی هارمن کاردون ۶۴۰ واتی به همراه آمپلی‌فایر، ۱۰ بلندگو و... وجود دارد! البته تمام امکانات مذکور در نسخه EX و GT-Line کیا سول وجود داشته و به جای سفارش آن‌ها بهتر است که به سراغ نسخه‌های بهتر و گران قیمت‌تر کیا سول بروید!

سواری و هندلینگ

کیا سول ۲۰۲۰ با دو موتور عرضه شده است. یکی از پیشرانه‌های مذکور یک موتور ۲ لیتری، چهار سیلندر و تنفس طبیعی بوده و پیشرانه دیگر موتوری ۱.۶ لیتری، چهار سیلندر و توربوشارژ است. پیشرانه دوم در نسخه GT-Line کیا سول در دسترس است؛ اما برای نسخه X-Line از پیشرانه ۲ لیتری کیا با توان ۱۴۷ اسب‌بخار و ۱۳۲ پوند فوت گشتاور استفاده شده است. حداکثر سرعت کیا سول نیز به ۱۲۰ مایل در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۸.۵ ثانیه است.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

پیشرانه مذکور برای انتقال قدرت خود به محور جلو، از یک گیربکس CVT هوشمند و شبیه‌ساز سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور برای کیا سول کاملا مناسب بوده و هماهنگی خوبی را بین موتور و گیربکس CVT کیا سول ۲۰۲۰ شاهد هستیم.

کیا سول ۲۰۲۰ نسخه X-Line؛ تفکر در جعبه!

کیفیت هندلینگ کیا سول فراتر از انتظارات اولیه است. زیرا در حالی که رقبای این محصول همچون Kicks و HR-V بسیار خسته کننده بوده و فرمان بی‌قراری دارند؛ سول سرگرم کننده ظاهر شده و به خوبی از پس دستورات بر می‌آید. ولی باید توجه کرد که جنب و جوش کیا سول هرگز در حد و اندازه محصولاتی مانند مزدا CX-۳ نیست. در کیا سول ما شاهد فرمان پذیری خوب و سیستم تعلیق پایدار و پاسخگو هستیم و تنها نقطه ضعف کیا سول را باید نبود سیستم چهار چرخ متحرک دانست.

ایمنی

کیا سول به شکل استاندارد از سیستم‌های ترمز اتوماتیک جلو، کنترل کروز انطباقی و کنترل در خط حرکتی برخوردار است. در نسخه X-Line کیا سول علاوه بر امکانات مذکور، می‌توان از سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک و... برخوردار شد. سول ۲۰۲۰ یک خودروی جدید بوده و طبیعتا موسساتی مانند NHTSA و IIHS هنوز آن را مورد تست و ارزیابی قرار نداده و نمی‌توان در رابطه با ایمنی این محصول اظهار نظر کرد.

منبع: برترین ها

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها