کد خبر : 18112

مک لارن GT با شاسی تمام فیبر کربنی

مک لارن GT با شاسی تمام فیبر کربنی

در نهایت مدل GT بر پایه پلت فرم Speedtail معرفی شد و این محصول را باید چهارمین خودروی جدید این شرکت در رسیدن به هدف گذاری عرضه 18 مدل جدید تا سال 2025 میلادی قلمداد کرد.

به گزارش خودروتک ، مک لارن با وعده تغییر کلاس خودروهای گرندتورر، تیزرهای مختلفی را از یک محصول کاملا جدید منتشر کرده بود. این تیزرها بر ساختار سبک وزن در کنار یک موتور پرقدرت V-8 دو توربو، فضای اتاق بسیار جادار و همینطور ظرفیت بار بسیار بزرگ که تا به حال در هیچ یک از محصولات مک لارن دیده نشده تاکید داشتند. در کنار تمامی این موارد مک لارن قول عملکردی در حد و اندازه یک سوپرخودرو واقعی را نیز داده بود.

مک لارن اعلام کرده است که GT در کلاس خود که با هدف یک رانندگی راحت و لذت بخش در مسیرهای طولانی ساخته شده است به نسبت رقبا سبک تر، سریع تر و عملکرد بهتری دارد.

شاسی تمام فیبرکربنی این خودرو با نام MonoCell ll که مقاومت و درجه صلب بودن بالایی دارد این امکان را فراهم کرده تا وزن خودرو مذکور تنها معادل 1530 کیلوگرم باشد. در بخش عقب نیز فضای بار در حدود 420 لیتر در زیر درب تمام شیشه ای قرار گرفته که با یک آپشن اضافی امکان باز و بسته شدن برقی نیز به آن اضافه خواهد شد. مک لارن برای به حداکثر رساندن فضا در این بخش، موتور و اگزوز ها را در پایین ترین مکان ممکن بر روی شاسی نصب کرده است. در زیر کاپوت جلو نیز 150 لیتر فضا در نظر گرفته شده که مجموع فضای بار را به 570 لیتر می رساند. مدل قبلی این خودرو یعنی 570GT در مجموع تنها 370 لیتر فضا را در اختیار شما قرار می داد.

با ورود به کابین باید عنوان کرد که با یکی از لوکس ترین مک لارن های تولید شده تا این تاریخ طرف هستیم. صندلی های برقی با گرمکن که برای مسافت های طولانی طراحی شده اند.

بهترین سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده شده در محصولات مک لارن نیز در پنل لمسی ایستاده در بخش مرکزی کنسول کار شده است. در کنار نور پردازی داخل کابین و سقف الکتروکرومیک شیشه ای به جای سقف فیبر کربنی مشکی رنگ از آپشن های قابل انتخاب است که مزیت های زیادی از جمله امکان ورود و تنظیم نور خورشید به داخل کابین را فراهم می کند. همچنین سیستم صوتی مجهز به 12 اسپیکر ساخت Bowers & Wilkins که دارای ساب ووفر فیبرکربنی و اسپیکرهای کولار است برای خریداران این خودرو قابل انتخاب خواهد بود.

مک لارن برای افزایش آرامش هر چه بیشتر سرنشینان از تنظیمات بسیار راحت تر به نسبت مدل های مخصوص پیست های اتومبیل رانی همچون 600LT استفاده کرده است. موتور جدید 4 لیتری V-8 دو توربو این خودرو توانایی تولید حداکثر قدرت 620 اسب بخار و حداکثر گشتاور 630 نیوتن متری در حداکثر دور 5500 تا 6500 rpm را داشته و یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه نیز این قوای محرکه را همراهی کرده تا قدرت را همانند دیگر محصولات مک لارن به چرخ های عقب انتقال دهد. GT تنها به 3.2 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. این موتور با کد داخلی M840TE در حدود 95 درصد حداکثر گشتاور را در بازه دور موتور 3000 تا 7250 rpm در اختیار راننده قرار می دهد تا در هر سرعتی راننده توانایی سبقت گیری را داشته باشد.
سیستم تعلیق GT از مدل 720S مک لارن گرفته شده که مجهز به سیستم کنترلی قابل پیشینی است که با کمک چندین سنسور و خواندن جاده، تنظیمات فنرها را تغییر می دهد. همچنین 3 حالت مختلف برای فرمان الکتریکی خودرو در نظر گرفته شده که شامل، اسپرت، راحت و مسابقه ای است.

مک لارن GT از اواخر سال جاری میلادی با قیمت پایه 210 هزار دلار عرضه خواهد شد و بنابراین می توان گفت که حالا مکلارن علاوه بر کلاس خودروهای هایپر اسپرت و سوپر اسپرت، کلاس گرندتورر های سریع را نیز هدف قرار داده و می تواند به خوبی با محصولات فراری و پورشه در بازار خودروهای لوکس به رقابت بپردازد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها